כמה עולה להכין צוואה?

קישורים ממומנים

רוצים לדעת כמה עולה להכין צוואה? בכתבה הבאה נציג לכם את הדרכים המקובלות והלא מקובלות לעשות צוואה ונציג גם מחירים, טיפים והמלצות.

כל אדם בעל נכסים והון רוצה לדאוג למשפחתו וחבריו לאחר יום מותו. הכנת צוואה היא לא דבר פשוט ויש תהליכים רבים וקריטריונים רבים לכתיבת צוואה חוקית. בנוסף תיאלצו לשלם לא מעט כסף לעורך דין המתמחה בצוואות וירושות כדי שהירושה שלכם תיהי חוקית ולגיטימית.

בכתבה הבאה נציג לכם כמה דרכים לכתוב צוואה חוקית ונפרט מהי עלות שכר טרחה של עורך דין לצוואות וירושות ואפילו כמה טיפים והמלצות לכתיבת צוואה בזול או בחינם.

המלצה: לפני שנתחיל בפירוט, כדאי לדעת משהו חשוב - אין בחוק שום סעיף המחייב עורך דין בהכנת צוואה, אך מכיוון שירושה היא דבר מורכב ביותר הכולל ניסוחים משפטיים רבים וגם בעיות מס שונות במקרה של ירושת בתים וקרקעות למשל. כתיבה לא נכונה של צוואה יכולה ליצור אינספור בעיות בעתיד ולכן, מומלץ מאוד להשתמש בשירותיו של עורך דין טוב לירושות שיחד איתו תוכלו לעבור על כל ההבעיות האפשרויות

כתיבת צוואה

ישנם ארבעה דרכים המוכרות בחוק להכנת צוואה חוקית ולגיטימית:

צוואה בעל פה


צוואה אשר מוצהרת בעל פה ע"י המצווה מול שני עדים ומופקדת בידי רשם הירושות.
עלות: כדי להפקיד את הצוואה ע"י רשם העמותות יש לשלם אגרה של 100 ש"ח על הפקדת צוואה.

צוואה בכתב

צוואה בה המצווה כותב את הירושה כולל תאריך כתיבת הצוואה וחתימתו. צוואה זו בעייתית במקצת היות ובמקרים משפטיים סבוכים, הצוואה יכולה לאבד את תוקפה החוקית במידה ולא הייתה כתובה נכון מבחינה משפטית.

צוואה מול רשות

צוואה זו יכולה להיחתם מול נציג רשמי כמו למשל שופט, דיין בבית דין רבני או נוטריון. בדרך זו הנציג עובר יחד איתכם על הצוואה, רושם את הצהרתכם וחותם לאחר אישור הדדי.
עלות: המחיר שתשלמו עבור צוואה זו הוא כמה מאות שקלים ומשתנה בהאתם לנציג שבחרתם (נוטיריון, שופט, רשם בית המשפט וכו').

צוואה מול עדים

צוואה מול עדים היא המקובלת ביותר ובה המצווה מצהיר מול עדים את צוואתו וחותם יחד איתם על הצוואה (ברוב המקרים עושים זאת במעמד של נוטריון או עו"ד כאשר במקרים מסויימים יכול אף הוא להיות עד).

כמה עולה להכין צוואה עם עורך דין?

עלות הכנת צוואה ע"י עורך דין לירושות היא לא דבר זול והמחיר מתחיל באיזור ה-2000 ש"ח ומעלה להכנת צוואה. המחיר הנגבה ע"י עורך הדין הוא עבור צוואה לאדם אחד וגם אתם עושים צוואה זוגית תיאלצו לשלם יותר.

כדאי לציין ששכר טרחה של עורך דין המתמחה בירושות וצוואות יכול להשתנות בצורה משמעותית במידה ומדובר בתיק מורכב עם הרבה נכסים וכן משתנה בהתאם למוניטין ושמו של עורך הדין.

כתיבת צוואה באינטרנט

מסתבר גם שאפשר היום אפילו לכתוב צוואה באינטרנט. יוזמה של אחד המשרדים של עורכי דין מציע כתיבה וחתימה של טפסי ירושה וצוואה און ליין דרך האינטרנט. קראו את הכתבה הבאה לפרטים נוספים.

מאמרים קשורים:
שכר טרחה של עורך דין לגירושין
כמה עולה עורך דין להוצאה לפועל?
כמה לוקח עורך דין לתעבורה

0 תגובות: