החזרי מס - איפה כדאי?

קישורים ממומנים

איך מקבלים החזרי מס? איך אפשר לעשות זאת? ואיך יודעים אם מגיע לנו החזר מס? בכתבה הבאה שלפניכם.

אחד מהתחומים שאנו כל הזמן שומעים עליהם לאחרונה הם החזרי מס. הרבה מאוד שכירים בישראל זכאים להחזר מס והם אפילו אינם יודעים זאת, למרות שלפעמים מדובר בהרבה מאוד כסף. בכתבה הבאה ננסה לעזור לכם להבין מי זכאי להחזרי מס ואיזו פעולה דרושה מצדנו לעשות זאת. בנוסף נציג לכם חברות ורואי חשבון אשר מתמחים בהחזרי מס לשכירים.

מהם החזרי מס?

החזרי מס הם למעשה קיזוז שנתי מול מס הכנסה עבור גבייה עודפת במהלך השנה של מס הכנסה. ישנם מקרים רבים בהם יכול להיווצר מצב בו המעביד גבה מכם יותר מס הכנסה ממה שהיה צריך (למשל: נקודות זכות, נכות, הפקדה לקופות גמל שלא נרשמה בתלוש משכורת וכו') ולכן בסוף שנה תוכלו לקבל בחזרה את הכסף ממב הכנסה.

מי זכאי להחזרי מס?

כפי שציינו, ישנם מקרים שונים בהם יכול להיווצר מצב של זכאות להחזר מס לשכירים. הנה כמה מהם:
  • שינוי סטטוס - אם באמצע שנת המס נולד לכם ילד או התגרשתם וכד' אלו הם שינויי סטטוס שיכולים לשנות לכם את אחוז התשלום עבור מס הכנסה.
  • מעבר לאיזור מועדף - ישנם איזורים בישראל (כמו למשל יו"ש, הנגב ורמת הגולן) המקנים הנחה בתשלום למס הכנסה.
  • הפרשות כספים בצורה עצמאית - אם הפרשם כסף באופן עצמאי לקופת גמל או קרן השתלמות אתם אמורים להיות זכאים מתשלום למס הכנסה על הכספים האלו.
  • הפסקת עבודה - הפסקת עבודה לתקופה במהלך השנה.
  • תיאום מס - במקרים בהם אתם עובדים יותר מעבודה אחת נדרש מכם לעשות תיאום מס אחרת יכול להיווצר מצב שתצטרכו לשלם יותר מדי מס הכנסה.
מקרים כאלו ואחרים אשר קרו באמצע שנת מס, לא תמיד מדווחים ע"י המעביד וכתוצאה מכך אתם משלמים יותר מס הכנסה ממה שאתם צריכים לשלם בפועל.

מחשבון החזרי מס

כדי לדעת בצורה יותר מדוייקת האם אתם זכאים להחזרי מס לשכירים, מס הכנסה יצר מחשבון החזרי מס באינטנט כדי שתוכלו לגלות האם מגיע לכם החזר מס וכמה. בקישור הבא תוכלו להגיע למחשבון הזה ולהכניס בו את פרטיכם.

איך עושים את זה?

כדי לקבל את החזר המס ממס הכנסה יש למלא כמה טפסים ולצרף אליהם מסמכים שונים. הטופס הראשון שתצטרכו להגיש הוא טופס "החזר מס לשכירים" במס הכנסה ולצרף אליו טופס 106, טפסים מביטוח לאומי וכל טופס אשר מקנה לכם נקודות הנחה לתשלום מס הכנסה.

המלצה: אפשר לבקש החזר מס עד 6 שנים אחורה ולכן, אם אתם יודעים שאתם זכאים עבור שנה מסויימת, אל תתממהו שמא לא תוכלו לממש את זכאותכם.

חברות להחזרי מס

מכיוון שלא כל המקרים פשוטים ולא כל אחד מסוגל להתמודד עם כל מהלכי הבירוקטיה השונים בישראל, ישנם חברות רבות ורואי חשבון אשר מתמחים בהחזרי מס לשכירים ותמורת אחוז או עמלה מסויימת יגישו ויבדקו עבורכם את כל הפרטים לזכאות מס הכנסה ולקבלת הכספים במקרה שאתם אכן זכאים.

הנה רשימה של כמה חברות ורואי חשבון שמתמחים בהחזרי מס לשכירים:

המרכז למימוש זכויות - אחד מהחברות הגדולות בישראל לזכאות החזרי מס לשכירים. החברה מטפלת גם בזכאות לביטוח לאומי וברות הביטוח.

הון חוזר - חברה גדולה וותיקה להחזרי מס לשכירים. החברה בודקת עבורכם את הזכאות חינם וגם אינה גובה עמלת פתיחת תיק.

כספית - חברת ייעוץ פיננסית העוסקת בין היתר בבדיקה וטיפול בהחזרי מס לשכירים.

אנפה - חברה ותיקה לטיפול בהחזרי מס.

ממון - עוד חברה המטפלת ומתמחה בהחזרי מס לשכירים.

STR החזרי מס לשכירים - חברה גדולה המתמחה בהחזרי מס לשכירים מסיבות שונות ומגוונות כגון: עולה חדש, תושב חוזר, נכות, מגורים ביישוב ספר, משפחה חד הורית, הפסדים בבורסה, תשלומי מזונות וכו'. בדיקת הזכאות להחזר המס מתבצעת ע"י החברה בחינם.

מאמרים קשורים:
כמה עולה דו"ח שנתי?
הצהרת הון
איך פותחים תיק במס הכנסה?
עוסק מורשה או חברה בע"מ?

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

רק חברת ממון-הם גדולים,קיבלתי החזר
ענק,לא צפיתי לשירות מדהים,זמן ההמתנה 5 חודשים.הם דאגו לכל המסמכים.

איציק חולי אמר/ה...

נחמד הסיפור הזה של החזרי מס - בכלל לא חשבתי שמגיע לי.. אבל כיף לדפוק קצת את מס הכנסה :)
עשיתי במגן מס - במקרה הגעתי אליהם והיה אחלה, אפילו לא הייתי צריך להתעסק עם כל הטופסיאדה - הם עשו את זה. לא מבין מאיפה קיבלתי כמעט 10,000 שקל :) אבל אין תלונות..

שרון אמר/ה...

אני עשיתי בכספית - חב' ותיקה להחזרים. יש שם יועץ מס ממש מומחה יודע הכל. לא לקחו לי כסף על פתיחת תיק והשלמת טפסים וקיבלתי סכום יפה. שווה לעשות.

אנונימי אמר/ה...

ניתן לחשב את ההחזר המדויק ולקבל את כל הטפסים ONLINE ב- www.supertax.co.il
תוך 20 דקות הכל מוכן.