כמה עולה הצהרת הון?

קישורים ממומנים

מה זה הצהרת הון? מי צריך לעשות את זה? וכמה עולה הצהרת הון אצל רואה חשבון? בכתבה שלפניכם.

כמעט כל אחד שפותח תיק במס הכנסה יצטרך להגיש במוקדם או במאוחר הצהרת הון לרשות המיסים. בטיפ הבא נסביר לכם על הצהרת הון ונשיב על שאלות נפוצות בתחום.

מהי הצהרת הון?

הצהרת הון היא למעשה דיווח למס הכנסה על כל הנכסים והכספים שיש לכם בתאריך בו ביצעתם את ההצהרה. אין דרך לדעת מתי תקבלו בקשה להגיש הצהרת הון וההחלטה נתונה לשיקול דעתה הבלעדי של רשות המיסים.

מי חייב להגיש הצהרת הון?

כל עצמאי או חברה שמגיש דו"ח שנתי מתבקש אחת לכמה שנים (בדרך כלל עם פתיחת התיק) להגיש הצהרת הון. בנוסף, גם שכיר אשר מרוויח סכום מסוים שנקבע על פי חוקי מס הכנסה יכול להתבקש להגיש דו"ח הצהרת הון.

האם אפשר להגיש לבד הצהרת הון?

אין חוק או תקנה במס הכנסה האוסרת עליכם להגיש לבד את טופס הצהרת ההון ותוכלו לעשות זאת בעצמכם אך מכיוון שמדובר בתהליך חשוב מאוד שיכול להשפיע רבות על הביקורות או הדו"חות העתידיים שלכם במס הכנסה, מומלץ לפנות לרואה חשבון שיעשה זאת עבורכם.

מחיר הצהרת הון

המחיר הסטנדרטי להגשת הצהרת הון ע"י רואה חשבון משתנה בהתאם לרואה חשבון שבחרתם. אם תלכו לרואה חשבון זול (בדרך כלל מדובר ברו"ח טרי) שמחפש לקוחות תוכלו לקבל את השירות הזה בכמה מאות שקלים. רואה חשבון ותיק או משרד גדול יקחו לכם 1500 ש"ח ומעלה עבור הגשת הצהרת הון למס הכנסה.

מאמרים קשורים:
איך פותחים תיק במס הכנסה?

1 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לאיזה שנה המחירים מעודכנים?