אגרות חוב - איזה כדאי?

קישורים ממומנים

מחפשים המלצות על קניית אגרות חוב? במדריך הבא נציג לכם את כל הטיפים והכלים לדעת איזה אג"ח כדאי לקנות. כל הפרטים, בפנים.

מבין מבחר סוגי ההשקעות בבורסה המוצעות למשקיע, אחת המובילות היא השקעה באגרות חוב. יחסית לשאר סוגי ההשקעות כמו מניות או אופציות, השקעה באג"ח נחשבת להשקעה סולידית ורגועה למשקיעים שמחפשים סיכונים קטנים. במאמר הבא נציג לכם כמה דרכים וטיפים שמצאנו באינטרנט כדי לדעת איזה אגרות חוב כדאי לקנות.

מהם אגרות חוב?

ראשית, נתחיל בהסבר קצר למי שעדיין לא יודע מהם אגרות חוב (אג"ח). ובכן, אגרות חוב הן למעשה נייר ובו התחייבות מבעל החוב לשלם לכם על ההלוואה שהוא לקח מכם בהתאם לכללים ולהסכמים שצוינו בהנפקת הנייר. אם אתם מעדיפים ללכת על השקעה בעלת סיכון נמוך אך עדיין לקבל ריביות גבוהות ביחס לבנק, אג"ח הן דרך מצויינת לעשות זאת.

איך קונים אגרות חוב?

קניית אג"ח היא לא שונה בהרבה מקניית מניות ויש שני דרכים עיקריות לעשות זאת:
  • קניית אג"ח באמצעות בנק.
  • השקעה בקרנות נאמנות מתמחות באגרות חוב.
השקעה בקרן נאמנות נחשבת לבטוחה מכיוון שאתם יודעים שהכסף שלכם מושקע ע"י מומחים שמכירים היטב את שוק האג"ח ויודעים מה הם עושים. מצד שני קרנות נאמנות גוזרות גם עמלה ולכן אם אתם יודעים מה אתם מחפשים ומבינים קצת בתחום, תוכלו לחסוך את העמלה ולהשקיע ישירות בעצמכם.

איזה אגרות חוב כדאי לקנות?

כאן למעשה הגענו לשאלת השאלות - איזה אג"ח כדאי לקנות? ובכן, חיפשנו את מיטב המאמרים, פורומים והמדריכים באינטרנט כדי שתוכלו למצוא את המלצות הטובות והמוסמכות ביותר לשאלה הזאת. והנה התוצאות שהגענו אליהם:

המקום הראשון שאנו ממליצים לקרוא הוא האתר הזה בו תמצאו מדריך מחולק לשלושה חלקים ובו מידע מפורט ומעמיק בכל הנושא של אגרות החוב. תוכלו ללמוד על הסוגים השונים (אג"ח סטרייט, אג"ח זירו קופון, אג"ח קונסול ועוד) ועל הסוגים של אג"ח ממשלתיות (צמודות מדד, צמודות דולר, מק"מ, גליל, גלבוע וכו'), על ההבדלים בין השקעה באגרות חוב מול השקעה במניות או אופציות, על הסיכונים ודירוגם ועל הכלים לדעת איך לבחור אגרת חוב להשקעה.

כתבה נוספת שמומלץ לבקר היא הכתבה הפשוטה הזו באתר דה מרקר וכתובה בצורה קלה ותמציתית ואשר שמה דגש על אג"ח קונצרניות ומנסה להסביר מהו הסיכון בהשקעה באגרות חוב כאלו ואיך לבחור את האגרות חוב הטובות ביותר בשבילכם.

עוד אתר שכדאי מאוד לבקר בו לפני השקעה באגרות חוב הוא הפורום לבורסה ושוק ההון באתר תפוז בקישור הזה ובו נמצאים תמיד מומחים המוכנים לתת מזמנם ולענות על כל שאלה בקשר לעולם הבורסה וההשקעות בכלל ובשוק אגרות החוב בפרט. מומלץ לעבור במאמרי הפורום ולבצע חיפוש לפני ששואלים שאלה (בדרך כלל רוב השאלות הן שאלות נפוצות שנשאלות על בסיס קבוע ותוכלו למצוא להם כבר תשובות מוכנות).

לסיום הנה המלצה אחרונה לפני שאתם קונים אג"ח והיא הכתבה הבאה באתר כלכליסט אשר שוטחת את אסטרטגיית ההשקעה באג"ח לפי משנתו של בנג'ימין גרהאם אשר נחשב לאחד המייסדים של תורת ההשקעות. בכתבה תוכלו לגלות את השיטה של גרהאם לבחור איזה אג"ח הכדאית ביותר להשקעה, מתי הוא העיתוי הנכון לקנות אג"ח ועוד המלצות נוספות בנושא.

מאמרים קשורים:
מסחר עצמאי
מניות מומלצות
איזה מניה כדאי לקנות?
אופציית Call

0 תגובות: