אופציית Call - מה זה?

קישורים ממומנים

במסגרת המדריכים הקבועים שלנו אנו פותחים פינה חדש ובה נסביר בקצרה מושגים מעולם ההשקעות בבורסה ובשוק ההון, והפעם מה זה אופציית Call?

מה זה אופציית Call ולמי כדאי להשתמש בה?

ראשית בואו נגדיר בקצרה מה זאת אופציה. אופציה היא למעשה זכות לקנות או למכור נכס (נכס הבסיס) לפי מחיר שנקבע מראש בין שני צדדים במועד נקוב מראש אף הוא. אופציית Call היא הזכות לקנות את הנכס במחיר שנקבע מראש ולעומת זאת אופציית Put היא הזכות למכור את הנכס במחיר קבוע מראש לחברה הנפיקה את האופציה.

קל יחסית להבין מתי כדאי לקנות אופציית Call ומתי כדאי לקנות אופציית Put. אם אתם מאמינים שהערך של הנכס שאתם מעוניינים לקנות עכשיו במחיר קבוע מראש יעלה, כדאי לכם לקנות כיוון שהמחיר יעלה תוכלו למכור את האופציה ולהרוויח את ההפרש. לעומת זאת אם הערך של נכס יירד, תפסידו כסף כיוון שתמכרו את האפוציה במחיר נמוך ממה שקניתם. במקרה כזה שאתם מאמנים שהערך יירד, כדאי לקנות אופציית Put מכיוון שאת אם הערך יירד, תוכלו להרוויח את ההפרש מהמכירה.

אם מימוש אופציית Call גורם להפסדים, נקרא המצב - מחוץ לכסף. אם המימוש גורם לרווחים נקראה המצב - בתוך הכסף.

הקשר בין אופציית Call לבין אופציית Put

ישנו קשר באמצעות נוסחה מתמטית בין שני סוגי האופציות שעוזרות למשקעים להחליט כיצד להשקיע. נוסחה זו משמשת במיוחד את אלה שמשקיעים במסחר במט"ח כאשר בעזרת השימוש בנוסחה אפשר לחזות בערך את שער הדולר ביום שני (לאחר חופש במסחר במט"ח ביום ראשון). את הנוסחה תמצאו באותו קישור לויקיפדיה שצירפנו קודם לכן.

שיטות להשקיע באופציית Call

ישנן כמה אסטרטגיות להשקיע באופציות כמו Long Call, Short Call, Long Put ו Short Put. להרחבה באסטרטגיות האלו מומלץ הדף בויקיפדיה הנ"ל. גם בדף הבא תוכלו למצוא קורס וירטואלי שמציג את כל המלצות והאסטרטגיות להשקעה באופציית Call.

מאמרים קשורים:
קסם נפט
אתרים לתעודת סל
בורסה - בית השקעות או בנק?
אתרים על השקעות בבורסה

0 תגובות: