כמה עולה עורך דין לגירושין?

קישורים ממומנים

מעבר לחוויה הלא נעימה בלהתגרש, ישנה גם את העלות הגבוהה מאוד בתיק גירושין. אז כמה עולה עורך דין לגירושין בכתבה הבאה.

שכר טרחה של עורך דין לגירושין הוא בין הגבוהים ביותר מבין שאר התחומים וכאשר עשרות אלפי אנשים מתגרשים מדי שנה בישראל. אפשר להבין ששוק זה מגלגל מליוני שקלים בשנה.

בכתבה הבאה ננסה לתת לכם קצת אינדיקציה על הליך הגירושין מצד העו"ד המתמחה וננסה להציג מעין מחירון מוצע של עלות עורכי דין לגירושין.

מהו שכר הטירחה של עורך דין גירושין?

למעט מקרים שבהן בני הזוג סוגרים את העניינים ביניהם בצורה ידידותית וטובה, הליך הגירושים יהיה קל וגם זול אך במקרים רבים הליך הגירושין הוא ארוך ומורכב ויכול להימשך זמן רב בהתאם להסכמת הזוג.

ניתן לומר בממוצע כי שכר טרחה של עורך דין לגירושין עומד על בין 10,000 ל- 25,000 ש"ח כאשר בד"כ המחיר כולל שתי ישיבות בבית משפט בלבד. על כל פגישה נוספת, גובה העורך דין בד"כ כ-500 דולר נוספים לכל פגישה.

חשוב לדעת שהמחיר עבור גירושין אינו מסתכם רק בעורך דין אלא יש לקחת בחשבון אגרות לבתי המשפט (כ-400 ש"ח על כל בקשה לבית דין רבני ואגרה לבית דין למשפחה - כ-700 ש"ח).

איך אפשר להוזיל את עלות שכר הטרחה של העורך דין?

ישנם כמה דרכים בהן תוכלו להשתמש בעורך דין גירושין בזול. אחד הדרכים הנפוצות היא להשתמש בעו"ד משותף לשני בני הזוג וכך לחסוך עד כמחצית התשלום שכר הטרחה. לא תמיד הדבר מתאפשר וזאת מפני שמקרים רבים הסכסוך בין בני הזוג הוא כל כך עמוק עד שאפילו בבחירת עורך דין לתיק גירושין הם לא מצליחים להגיע להסכמה.

דרך נוספת היא לנסות ולסיים את הסיפור בעזרת עו"ד מגשר או מגשר פרטי שעלותו היא זולה בהרבה מטיפול עו"ד בבתי משפט ובתיק מזונות.

המלצות לעורך דין לגירושין

ישנם כמה כללים חשובים שכדאי לברר ולבדוק היטב לפני שסוגרים עם עורך דין לגירושין:
  • התמחות - ודאו כי עורך הדין שאתם מעוניינים בו אכן מתמחה בגירושין. לשכת עורכי הדין אינה מגבילה את עורכי הדין לעסוק בתחום התמחות שונה משלהם וכדי למנוע מצב בו עורך דין לנפגעי תאונות דרכים יטפל בתיק הגירושין שלכם, חשוב לברר זאת.
  • נסיון - לאחר שוידאתם כי עורך הדין שבחרתם מתמחה בגירושין, בידקו מהו הנסיון שלו בתחום זה. כמה שנים הוא עוסק בגירושין וכמה הוא באמת מבין בזה. נסו לקבל המלצות מחברים או מכרים שכבר התגרשו ויכולים לתת לכם המלצה על עורך דין טוב שסיים את התיק שלהם במהירות ויעילות.
  • מחיר - כמו כל מוצר או שירות אחר שאתם קונים, אל תתביישו לעשות השוואת מחירים בין עורכי דין שונים. כפי שראיתם בכתבה הנ"ל, שכר טרחת עורך דין הוא גבוה ביותר וכל אחוז שתצליחו לחסוך יכול להיות שווה הרבה מאוד כסף.
מאמרים קשורים:
עורך דין להוצאה לפועל
עורך דין לקניית דירה
חוזים מוכנים

0 תגובות: