תעודות סל - איזה להשקיע?

קישורים ממומנים

רוצים להשקיע בתעודות סל? אספנו לכם כמה מדריכים טובים שיתנו לכם את כל הכלים לבחירת תעודת סל טובה. כל הפרטים במדריך הבא.

אחד הטרנדים החזקים בשוק ההון בשנים האחרונות הן תעודות סל. הגיוון והפיזור שמתקבל באופן טבעי מהשקעה בתעודות הסל השונות מושך אליו משקיעים מכל הרמות אך מומלץ בעיקר למתחילים בשהקעות בבורסה שיכולים למצוא אפיקים סולידיים להשקעה.

בכתבה הבא נציג לכם את המדריכים הטובים ביותר ברשת שנותנים טיפים והמלצות לבחירת תעודת סל הטובה ביותר. אך לפני המדריכים שנציג, כדאי לדעת קודם כל מהם בדיוק תעודות סל ואיך משקיעים בהן.

מהי תעודת סל?

תעודת סל היא למעשה תעודת התחייבות העוקבת אחר מדדים שונים הנסחרים בבורסה. למעשה, השקעה בתעודת סל של מד מסוים מהווה כאילו רכשתם את כל מניות המדד וכך, בהתאם לשינויים במדד תוכלו להרוויח או להפסיד את ההשקעה. כיום, ישנן תעודות סל העוקבות אחר כמעט כל מדד. למשל:

תעודות סל מניות
- תעודות סל העוקבות אחר מדדים של מניות כמו מדד ת"א 25 או 100, מעו"ף, נאסד"ק וכד'.

תעודות סל סחורות - תעודות סל שעוקבות אחר מדדים של שווקי סחורה כגון: נפט, זהב, גז, סילבר ועוד.

תעודות סל אגרות חוב - תעודות סל אלו עוקבות אחר מדדים של אגרות חוב מכל הסוגים כגון: אג"ח קונצרני או אג"ח ממשלתי וכו'.

תעודות סל מט"ח - עוקבות אחר שערי מטבע של מטבעות מכל העולם.

תעודות מורכבות - תעודות סל אלו בונות שילובים של השקעה בכמה מדדים במקביל בהשקעה אחת או שינוי בתעודת הסל במהלך ההשקעה. ועוד שילובים נוספים.

ישנן עוד כמה סוגים של תעודות סל כמו למשל תעודות סל בחסר ועוד. כדאי לקרוא את הערך על כך בויקיפדיה כדי ללמוד עוד על התחום.

איך קונים תעודות סל?

תעודת סל מתפקדת בדיוק כמו מניה ולכן אפשר לקנות תעודות סל ע"י בנק או בית השקעות שקיבל רשיון והסמכה לכך.

המלצות על תעודות סל

עתה, אחרי שהבנו מהן תעודות סל נותר לנו לדעת איך לבחור תעודות סל? ובכן, הנה כמה מדריכים מצויינים שיסבירו לכם בדיוק כיצד לעשות זאת.

מדריך ראשון - מאמר פשוט ומתומצת המסביר את השיקולים הבסיסיים בבחירת תעודות סל. כמו למשל: מחיר תעודת הסל, דמי ניהול,שיעור ריבית ושיעור הדיבידנד.

מדריך שני - מאמר מצוין היורד לרמה הפרטנית יותר ומציע את שבע תעודות הסל המומלצות ביותר להשקעה. שימו לב: תעודות הסל שמופיעות במאמר מתייחסות למדדים מחוץ לבורסת ישראל.

מדריך שלישי - פוסט מצוין מתוך בלוג הנקרא "מדריך לניהול השקעות" הנותן המלצות למדדים שאיתם כדאי להשקיע בתעודות סל. הערה: ההמלצות מתייחסות למדדים עצמם ולא לתעודות סל המוצעות ע"י בתי השקעות שונים.

מדריך רביעי ואחרון - למרות שהכתבה די ישנה, במדריך הבא תוכלו לראות ניתוח של תעודות סל מסויימות שנבדקו מבחינה רטרואקטיבית. עיון בכתבה זאת תיתן לכם כלים ואינדיקציה לדעת כיצד לחוש מגמה ולעזור לכם לקבל החלטה באיזו תעודת סל כדאי להשקיע.

מאמרים קשורים:
מתי לקנות ולמכור מניות?
קסם נפט
מסחר עצמאי
מניות מומלצות
איזה מניה כדאי לקנות?

0 תגובות: