איך לבחור קרן נאמנות?

קישורים ממומנים

רוצים לדעת איזה קרן נאמנות כדאי לבחור? אספנו בשבילכם את המדריכים הטובים ביותר ברשת שיסבירו לכם על קרנות נאמנות ויעזרו לכם לבחור את הקרן המתאימה ביותר עבורכם.

השקעה בבורסה יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות רבות כמו למשל מסחר דרך בית השקעות, תעודות סל, מסחר במט"ח, מסחר עצמאי ועוד. אחת מהדרכים הנפוצות בישראל להשקעה בבורסה היא באמצעות קרן נאמנות. בכתבה הבאה נסביר לכם על קרנות הנאמנות ומטרתן ונציג לכם מדריכים טובים שיעזרו לכם לשלוט היטב בתחום כדי שתוכלו למצוא את קרן הנאמנות הטובה ביותר בשבילכם.

מהי קרן נאמנות?

קרן נאמנות היא גוף המורכב מקבוצת אנשים אשר בראשם עומד מנהל הקרן והיא משקיעה בשביל המשקיעים בערוצי הבורסה השונים. ישנם סוגים רבים של קרנות נאמנות כאשר לכל קרן יש מודל ואסטרטגיה מוגדרת מראש היכן היא משקיעה את הכסף, כמה עמלה תשלמו וכו'. לכל קרן ישנו נאמן אשר אחראי מטעם החוק לפקח ולוודא שהקרן עומדת בהסכמים ובתשקיף הכללי שלה.

למי זה מתאים?

קרנות נאמנות מתאימות בדרך כלל לאנשים שמעוניינים להשקיע בשוק ההון ובבורסה אך חסרי ידע או זמן ללמוד ולהכיר את עולם ההשקעות. הקרן מבצעת עבורכם את כל ההשקעות (בהתאם לסוג הקרן) ולוקחת עמלה עבור שירותיה.

איך לבחור קרן נאמנות?

ישנם המון פרמטרים בבחירת קרן נאמנות כאשר בראש ובראשונה מה שחשוב הוא סוג הקרן או יותר נכון - במה הקרן משקיעה. למשל, ישנן קרנות שמשקיעות רק במדדים הגדולים (מדד ת"א 100 או מדד ת"א 25), ישנם קרנות נאמנות שמשקיעות רק באגרות חוב ועוד סוגים רבים. לכן, כדי שתדעו מה נכון בשבילכם, הנה כמה המלצות למדריכים טובים שמצאנו עבורכם ברשת.

מדריך ראשון - בתור התחלה, אנו מציעים לכם לקרוא את הכתבה הבאה באתר Ynet שנועדה עבור מתחילים של ממש בקרנות נאמנות כדי להכיר את מושגי היסוד ואת החוקים הבסיסיים בהשקעה בקרנות נאמנות. כתבה זו תלמד אתכם את הדברים החשובים בקרנות הנאמנות למשל:
  • מהם סוגי קרנות הנאמנות?
  • כמה עמלה נהוג לשלם לקרן נאמנות?
  • איך לבחור קרן נאמנות?
  • איך עושים זאת מעשית?
  • מהן היתרונות והחסרונות בהשקעה באמצעות קרן נאמנות?
מדריך שני - עוד מדריך נחמד המיועד גם הוא עבור מתחילים הוא המדריך הבא שמוצג באמצעות שאלות ותשובות ושם דגש בין היתר גם על נושאים כמו:
  • מהו המיסוי עבור קרן נאמנות?
  • מה ההבדל בין קרן נאמנות לקופת גמל?
  • מה ההבדל בין קרן נאמנות לבית השקעות?
מדריך שלישי - אם אתם בשלבים יותר מעשיים של בחירת קרן נאמנות ומחפשים ייעוץ ממישהו שמבין בתחום, כדאי להיכנס לפורום קרנות נאמנות באתר של "אקסלנס נשואה" שמכיל כמות גדולה מאוד של משתתפים ושל מומחים ותמיד תוכלו לשאול שם את שאלתכם הספיציפית שנוגעת אליכם ולקבל תשובה מאחד המשתתפים בפורום.

מדריך רביעי ואחרון - לסיום היינו רוצים להמליץ על האתר הגדול והמקיף ביותר בישראל בתחום של קרנות הנאמנות אשר נקרא פאנדר (Funder). פורטל זה מציג חדשות ומאמרים בעדכון יומי על כל המתרחש בקרנות הנאמנות השונות וכן מציג טבלאות של קרנות נאמנות לפי סוגים ופילוחים שונים. אם אתם מתעניינים בהשקעה באמצעות קרן נאמנות, אסור לכם לדלג על האתר הזה.

מאמרים קשורים:
קורס ייעוץ השקעות
תעודות סל - איזה להשקיע?
מסחר עצמאי

0 תגובות: