לימודי דולה

קישורים ממומנים

איפה אפשר ללמוד קורס דולה? כמה זמן הלימודים? כמה זה עולה? ועוד מידע רב על לימודי דולה בכתבה הבאה שלפניכם.

בשנים האחרונות גובר הביקוש לדולה (תומכת הריון) בקרב הנשים בהריון בישראל ובהתאמה יותר ויותר מכללות ובתי ספר לרפואה משלימה מציעים לימודי דולה במגוון צורות ודרכים.

דולה למי שעדיין לא יודע, היא תומכת לידה שמלווה את האשה לאורך ההריון והלידה ולפעמים אפילו לאחר הלידה כיועצת נפשית או כיועצת הנקה. הדולה אינה חייבת להיות אחות מוסמכת ותפקידה העיקרי הוא להעניק תמיכה והדרכה בכל תהליך ההריון והלידה.

בכתבה הבאה נציג לכם רשימה של כמה מכללות ובתי ספר אשר מציעים לימודי דולה ובנוסף נציג לכם מחירים ממוצעים של קורס זה כפי שמצאנו ברשת.

כמה עולים לימודי דולה?

כדי למצוא מהו מחיר קורס דולות בממוצע, ערכנו בדיקה ברשת באתרים של מכללות ובתי ספר שונים. ובכן, ברוב המכללות קורס דולה נמשך בין חצי שנה לשנה (ישנם מכללות שמציעות אף לימודים של שנתיים) והמחיר נע בין 5000 ל-10,000 ש"ח לקורס.

כמה מרוויחה דולה?

השכר שמרוויחה דולה תלוי בעיקר בכמות העבודות שהיא לוקחת על עצמה. בעיקרון, דולה מקצועית גובה בממוצע כ-2000 ש"ח לליווי לידה וכ-800 ש"ח לקורס הכנה ללידה באופן פרטי. בנוסף, דולות רבות שהוכשרו לכך יכולות לעסוק במקביל גם כיועצות הנקה או כליווי לאחר הלידה כך שדולה טובה עם הרבה לקוחות שעובדת במשרה מלאה יכולה להרוויח בממוצע כ- 10,000 ש"ח בחודש ואף יותר מכך.

איפה מלמדים קורס דולה?

נושא הכשרת דולה בישראל עדיין אינו מוסדר בצורה ברורה כמו במדינות המערב אך כיום, אשה הרוצה לעבוד כדולה צריכה לעבור הכשרה מקצועית ומוסמכת כדי שהיא תוכל להיות דולה. להלן רשימה של כמה בתי ספר ומכללות מובילות שמציעות לימודי דולה:

מכללת לוינסקי - קורס דולה

מכללת לוינסקי מציעה את ביה"ס לאמנות הלידה והדולות ובו אחד הקורסים הגדולים ביותר ללימודי דולות בישראל. במכללה מציעים גמה קורסים לדולות שונים כגון: קורס דולות משולב (הכשרת דולה מלווה ומדריכת הכנה ללידה ביחד), קורס דולות מתקדם (מיועד כהשלמה לדולות קיימות שכבר עובדות במקצוע), קורס דולות פוסטפרטום (הדרכה לאחר הלידה), הסבה ממדריכה לדולה או מדולה למדריכה ועוד קורסים נוספים. תעודת הגמר מוכרת ע"י הגוף הגדול בעולם לחינוך ללידה CAPPA/

מכון ווינגייט - קורס דולה

ביה"ס למדריכים ומאמנים לווינגייט מציע אף הוא קורס מלא ללימודי דולה הכולל אף ליווי פעיל של 2 לידות יחד עם תמיכה של צוות הקורס. בין היתר תוכלו ללמוד בקורס אנטומיה, התמודדות עם כאב, תרגולי נשימות, תנוחות ועוד נושאים רבים.

לימודי דולה - בשבילה

בית ספר לאומנויות הלידה  "בשבילה" הוקם ע"י שתי נשים בעלות ניסיון בתחומי ההריון והלידה והוא מציע מגוון קורס דולות כמו למשל קורס כשרת תומכות לידה, קורס מדריכות לידה, קורס דולה משולב, קורס דולה פוסטפארטום כאשר הלימודים עצמם מתקיימים בירושלים ובטבעון.

לימודי דולה - ללדת

עוד בית ספר מוכר וגדול בישראל להכשרת דולות הוא ביה"ס "ללדת" אשר מציע לימודים בחיפה וברחובות ומציע מגוון שלם של קורסים לתומכות לידה, מדריכות לקראת הלידה ולאחר הלידה, קורס יועצות הנקה ועוד.

מאמרים קשורים:
כמה עולה קורס הכנה ללידה?
יוגה לנשים בהריון

0 תגובות: