מהו שכר טרחה של עורך דין לתאונות דרכים?

קישורים ממומנים

אחד מהתחומים הפעילים ביותר בקרב משרדי עורכי דין הוא פיצויים מתאונות דרכים. בדקנו מהו גובה שכר הטרחה הממוצע שגובים עורכי דין לתאונות דרכים? מהו החוק בעניין? ועוד כמה שאלות נפוצות.

תחום הפיצויים של חברות הביטוח מתאונות דרכים הוא נושא סבוך ומורכב אשר בנוי משלל סיטואציות שונות וייחודיות של מקרים שונים. לפני שנציג לכם את הממצאים של הבדיקה שלנו, ננסה להבין בקצרה מהם בדיוק פיצויים מחברת הביטוח על תאונת דרכים? מי זכאי להם? ועוד כמה שאלות נפוצות.

איך מקבלים פיצוי מחברת הביטוח בגין תאונת דרכים?

ובכן, בבסיסו של החוק, כל מי שנפצע בתאונת דרכים והיה בעל ביטוח חובה תקף ותקין (ובמידה ונהג ברכב), זכאי לתבוע את חברת הביטוח שבו היה מבוטח בגין פיצויים (במידה וכמובן ישנה סיבה לבקש פיצויים כמו למשל אובדן כושר עבודה, נכות וכו'). רק להבהרת העניין, ביטוח חובה מכסה את כל מה שקשור בנזק גופני בלבד ולא בנזק לרכב אותו מכסה ביטוח מקיף או ביטוחים משלימים אחרים.

איך מחשבים את הפיצויים?

הפיצויים עבור פגיעה מתאונת דרכים מחושבים ע"י פרמטרים רבים ומגוונים כאשר רובו העיקרי של החישוב נלקח ממומחה אשר בודק כל מקרה לגופו ומשקללו לפי קריטריונים מסודרים אשר נקבעו מראש. בית המשפט יצטרך לבדוק נתונים רבים שקשורים לנפגע כגון, מצב רפואי, מצב משפחתי, מצב כלכלי, גיל, גודל ההשפעה של הפגיעה על תפקוד העכשווי והעתידי של הנפגע וכו'.

האם כדאי לקחת עורך דין לענייני תאונות דרכים?

כמו בכמעט כל תחום משפטי אחר, אין חובה לשכור עורך דין לעינייני פיצויים מתאונות דרכים ובמקרים רבים זה גם לא תמיד כדאי או משתלם אך ניתן לומר שבמקרים של פציעה חמורה אשר משפיעה באופן ישיר על הנפגע וכן תשפיע גם על עתיד ההכנסה שלו, זאת תהיה טעות לא לשכור שירות של עורך דין מומחה לפיצויים מתאונות דרכים שיידע לבטא ולתרגם בצורה המשפטית הטובה ביותר את זכאותכם לפיצוי וידאג שתקבלו את הסכום הגבוה ביותר בשבילכם.

מהו שכר הטרחה של עורך דין לתאונות דרכים?


כעיקרון, שכר הטרחה של עורך דין לתאונות דרכים נגבה לפי אחוזים מגובה התביעה אך עורכי דין לא נוהגים לפרסם בציבור את גובה שכר הטרחה שלהם ולכן לא היה לנו קל למצוא ברשת פרטים מדוייקים. לעומת זאת, הצלחנו להבין כמה כללים בסיסיים שיוכלו להנחות אתכם לפני שאתם פונים לעורך דין לתאונות דרכים:
  • במקרים רבים, עורך דין לענייני פיצויים מתאונות דרכים לא יגבה את שכר הטרחה לפי אחוזים במקרים של תאונות קטנות או תביעות קטנות (כמה אלפי שקלים בודדים). במקרים כאלו, עורכי דין רבים יעדיפו לקחת עמלה על פתיחת תיק וסכום נקוב מראש על כל הטיפול בתיק.
  • במקרים של תאונות רציניות יותר, ברוב המקרים יגבה שכר הטרחה לפי אחוזים מסך הפיצויים אך חשוב לדעת: החוק בא לעזרתם של האזרחים והגביל את גודל האחוזים שעורך הדין יכול לגבות. על פי החוק, אם הגעתם להסדר עם חברת הביטוח ללא התערבות בית משפט, גובה שכר הטרחה של עורך הדין לא יכול לעלות על 8 אחוז. במידה ובית המשפט היה צריך לקבוע עבור חברת הביטוח את סכום הפיצויים, גובה שכר הטרחה של עורך הדין לא יוכל לעלות על 13 אחוז. הסכומים אגב, אינם כוללים מע"מ.
מאמרים קשורים:
כמה עולה להכין צוואה?
שכר טרחה של עורך דין לגירושין

0 תגובות: