בדיקת עיניים

קישורים ממומנים

לפני שאתם הולכים לעשות בדיקות עיניים, בכתבה הבאה נביא לכם מידע חשוב על בדיקות ראייה, טיפים והמלצות לפני הבדיקות, מחיר בדיקת עיניים ועוד.

יש כל מיני סיבות שגורמות לרבים מאיתנו ללכת לעשות בדיקות עיניים, למשל: כאבי ראש או כאבים בעיניים, הרגשה שלא רואים טוב או שהגיע המועד הקבוע בו צריך לבדוק את העיניים.

מה זה בדיקת עיניים?

העין שלנו היא למעשה מערכת שלמה ובהרבה מקרים רק חלק ממנה מתפקד באופן לקוי, ולשם כך יש לבצע בדיקת עיניים אצל אופטומטריסט או אצל רופא עיניים שמבצע אבחון מקיף של העין. אבחון העין כולל בדיקת חדות ראייה כאשר לרוב האנשים חדות הראיה היא תקינה, ובנוסף לכך מתבצעת גם בדיקה של יכולת תפקודית של העין הכוללת יכולת התמקדות דינאמית, בדיקת בריאות העין ועוד. בדיקת הראייה מזהה את הליקוי ולפי זה מתאימים ללקוח משקפיים במידת הצורך.

מי מוסמך לבצע בדיקת ראייה?

בישראל על פי החוק רק רופא עיניים או אופטומטריסט בעלי רשיון חתימה ממשרד הבריאות רשאים לבצע בדיקת עיניים. כמו כן, לפי החוק ישנו מכשיר סטנדרטי בינלאומי שהבדיקה חייבת להתבצע באמצעותו.

כמה עולה בדיקות עיניים?

בדיקת ראייה יכולה לעלות בסביבות 30-50 ש"ח, אך יכולה גם להגיע למחירים גבוהים יותר של מעל 200 שקלים. אם אתם רוצים לבצע בדיקת עיניים בזול כדאי לבדוק אם המקום בו אתם מבצעים את הבדיקה יש הנחות לקופת החולים אליה אתם רשומים. כמו כן חנויות פרטיות לוקחות לרוב מחירים גבוהים יותר ממרפאות ציבוריות. בנוסף, הרבה חנויות אופטיקה מבצעות בדיקת עיניים חינם כל עוד אתה רוכש בסוף הבדיקה משקפיים בחנות זו.

כמה זמן לוקחת בדיקת ראייה?

בדרך כלל בדיקת עיניים לוקחת כחצי שעה בערך.

מתי צריך לבצע בדיקות ראיה?

לאנשים בעלי משפיים מומלץ לרוב לבצע בדיקת עיניים כל שנה, אלא אם כן הרופא או האופטומטריסט ביקש אחרת. כמו כן, במידה ומתחילים כאבי עיניים, כאבי ראש או הרגשה שכבר לא רואים כל כך טוב - כדאי ללכת לבצע בדיקה.

איפה עושים בדיקת ראיה?

כיום ניתן לבצע בדיקות ראיה באינטרנט, אך אם רוצים לבצע בדיקת עיניים מקיפה ניתן לבצע בדיקות עיניים במרפאות עיניים פרטיות או במרפאות של קופות החולים. כמו כן, אפשר לבצע את הבדיקה גם בחנויות משקפיים. ישנן מרפאות עיניים בכל הארץ, וכן חנויות אופטיקה רבות הפזורות בערים השונות גם בצפון וגם בדרום.

מאמרים קשורים:
הסרת משקפיים - מחירים
קישורמשקפיים זולים
ניתוח לייזר עיניים דרך קופת חולים

0 תגובות: