כמה עולה רואה חשבון?

קישורים ממומנים

רוצים לדעת כמה לוקח רואה חשבון? איך אפשר למצוא הנהלת חשבונות בזול? בדקנו ברשת מהם המחירים הממוצעים שגובים רואי החשבון עבור השירותים השונים. כל התוצאות, בכתבה שלפניכם.

רוב העצמאים ובעלי עסקים משתמשים בשירות של רואה חשבון ומשלמים ברוב המקרים תשלום חודשי קבוע על ניהול התיק ועוד תשלומים נוספים על טיפול במקרים חד פעמיים כמו דו"ח שנתי, הצהרת הון וכד'. ענף ראיית החשבון וייעוץ המס הוא עצום ותחרותי ביותר וניתן למצוא פערים אדירים בין רואה חשבון כזה או אחר.

כדי לעשות קצת סדר, בדקנו ברשת מהו שכר טירחה ממוצע של רואה חשבון ומה הוא כולל כדי לנסות ולהציג לכם מעין מחירון כללי שיהווה עבורכם אינדקיציה טובה ובסיסית.

כמה נהוג לשלם לרואה חשבון?

כדי למצוא מהו מחיר ממוצע של רואה חשבון יש להבין קודם כל שלא כל תיק או עסק דומה לשני וישנם למשל עסקים פשוטים יחסית שלא צריכים טיפול השקעה גדולה ועלות הטיפול מבחינת רואה החשבון תהיה זולה. לעומת זאת, עסק מורכב ומסובך הדורש עבודה מאומצת וארוכה יהיה יקר משמעותית ולכן יש לקחת בחשבון את סוג העסק שלכם.

בכל אופן לאחר שערכנו בדיקה מקיפה ברשת הצלחנו להציג לכם מעין מחירון שיציג לכם מחירים ממוצעים על מגוון שירותים שרואי חשבון מציעים:

מחירון של רואה חשבון

תשלום חודשי לרואה חשבון (ניהול תיק) - רואה חשבון קטן גובה בממוצע על ניהול תיק סטנדרטי ופשוט בין 300 ש"ח ל-500 ש"ח לחודש. ניהול התיק כולל ברוב המקרים תשלומי מקדמות מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי, מעקב ובקרה על ההכנסות וההוצאות ותמיכה כללית בבעיות ובקשות. משרד גדול של רואה חשבון גובה שכר טרחה גבוה בהרבה ועלותו הממצועת תהיה כ-1500 ש"ח בחודש.

עלות פתיחת תיק אצל רואה חשבון - אם אתם בתחילת דרכם ועדיין לא פתחתם תיק במס הכנסה ובמע"מ המחיר הממצוע עבור פתיחת תיק באמצעות רואה חשבון הוא כמה מאות שקלים אך בהרבה מאוד מקרים רואה החשבון שסגרתם איתו על ניהול תיק לא ייגבה תשלום נוסף עבור פתיחת תיק.

עלות הכנת דו"ח שנתי - המחיר הממוצע להכנת דו"ח שנתי באמצעות רואה חשבון עומד על כ-1200 ש"ח בממוצע.

עלות הצהרת הון - העלות הממוצעת עבור הצהרת הון נעה בין 500 ש"ח ל-1500 ש"ח לעסק קטן וסטנדרטי.

הנהלת חשבונות בזול

ישנם כמה דרכים בהן ניתן להשיג את כל השירותים האלו בזול ובצורה משמעותית:

הנהלת חשבונות באינטרנט - ישנם כיום כמה חברות המציעות שירות הנהלת חשבונות און ליין ללא צורך בשירות פיזי של מנהל חשבונות או רואה חשבון. האתר הזה למשל מציע שירות הנהלת חשבונות באינטרנט לעצמאי ב-99 ש"ח לחודש בלבד הכולל קבלת תשלומי עובדים, הפקה של דוחו"ת מע"מ, מס הכנסה וניכויים שונים, תמיכה טלפונית או אינטרנטית (צ'ט, פורום, מייל) ושירות הנהלת חשבונות באינטרנט לחברה ב-199 ש"ח לחודש בלבד הכולל שימוש בתוכנה מיוחדת להנהלת חשבונות כפולה עם תמיכה וייעוץ ע"י מנהל חשבונות מקצועי. בנוסף מציעה החברה גם שירותים נוספים כמו פתיחת תיק או הכנת דו"ח שנתי בזול.

מנהל חשבונות במקום רואה חשבון - אם העסק שלכם קטן ולא דורש עבודה מורכבת ומאומצת, תוכלו לחפש מנהל חשבונות במקום רואה חשבון. המחיר של מנהל חשבונות הוא זול בצורה משמעותית ממחיר רואה חשבון ותוכלו לחסוך הרבה מאוד כסף.

ניהול תיק באופן עצמאי - אם יש לכם זמן פנוי וסבלנות, תוכלו לעשות את כל הפעולות האלו לבד (אלא אם אתם חברה בע"מ המחייבת חתימת רואה חשבון). ישנם כיום מקורות מידע עצומים באינטרנט החל ממידע ועזרה באתרי מס הכנסה ומע"מ ועד לפורומים מקצועיים שבהם יוכלו להסביר לכם את כל מה שתצטרכו לעשות.

הערה: שימו לב שמדובר כאן על טיפול בכספים ובמיסים וטיפול לא נכון בחשבונות יכול לגרום לקנסות ואזהרות מיותרות. לכן, אם אתם לא אנשים מסודרים ומאורגנים, עדיף שתשקיעו קצת כסף ותשלמו לאיש מקצוע כמו רואה חשבון או מנהל חשבונות ותהיו רגועים.

מאמרים קשורים:
עוסק פטור או מורשה?
עוסק מורשה או חברה בע"מ?
החזרי מס
איך פותחים תיק במס הכנסה?

1 תגובות:

אוהד אמר/ה...

לכל מי שמעוניין אני מאוד ממליץ על הרואה חשבון שלי, הוא אדם ישר, מאוד מקצועי, אחראי, עומר מאחורי כל מילה שאומר, וגם אינו יקר במיוחד, הוא פשוט תותח !!!
הוא לוקח לי עבור דוח אישי לשנת 2012 משהו כמו 1,000 ש"ח ויש לי הרבה עבודה על הדוח.
מה שהכי חשוב זה שאני ישן בשקט בלילה כשאני יודע שהוא מטפל לי בכסף.
קוראים לו גיא והטלפון שלו זה 050-9131214