שערי מניות

קישורים ממומנים

מה משפיע על שערי מניות ישראליות? איך יודעים לחזות תנודה בשערים? ועוד מידע בכתבה הבאה שלפניכם בנושא שערי מניות.

איך ניתן לחזות עלייה בשערי המניות?

זוהי למעשה אחת השאלות הקשות ביותר בתחום המניות בבורסה שכן אם מישהו היה יודע בוודאות איך ניתן לנבא את עליית שערי המניות הוא היה הופך למיליונר בן רגע ובטוח לא היה מספר לכם כיצד עשה זאת. למרות זאת ניתן לשטוח כמה קווים בסיסיים וכלליים שיוכלו לתת לכם אינדיקציה על תחזית בעליית שערי מניות.
  • נתוני החברה - מניה בדרך כלל משקפת את מה שקורה בחברה שמנפיקה את המניות שלה. הצלחת החברה תיצור באזז בעולם הבורסה ובדרך כלל תיצור עלייה בשער המניות שלה. אם יש לכם דרך להאמין שחברה מסויימת עומדת בפני עליית מדרגה מבחינת הצלחתה, ישנו סיכוי סביר שגם שער המניה יעלה איתה.
  • נתוני מקרו - אופטימיות בכלכלת המדינה מביאה אף היא בדרך כלל לעליית שערי מניות. נתונים כמו גידול בייצוא, גידול בהכנסת המדינה, עליית ההוצאה הפרטית לצרכן וכד' מעידים על אופטימיות בכלכלה ומביאים עימם עלייה בשערי המניות.
  • מעקב אחר הבורסאות הגדולות כגון וול סטריט וכד' - פעמים רבות מניות ישראליות מושפעות באופן ישיר מהבורסאות הגדולות בעולם. מעקב רצוף אחר מניות וול סטריט יכול לתת לכם משקל נוסף בחיזוי שער המניה.
  • ירידה בשערי מניות - דרך נוספת לחזות בעליית שערי מניות היא הדרך ההפוכה - לחזות נכון ירידת שערי מניות. ישנם כמה נתונים שמשפיעים בדרך כלל על ירידת שערים כגון: ריבית גבוהה, ירידת שערים בבורסאות הגדולות בעולם ובראשם הוול סטריט, בעיות מדיניות גדולות כגון מלחמות, אסונות וכו'.
  • נסיון - משקיע רציני ובעל נסיון יכול ללמוד מניסיונו האישי תנודות מסויימות ואם הוא ניחן בכשרון של ניתוח טכני נכון, האינטואיציה שלו יכולה להביא אותו ליתרון על פני משקיעים אחרים. אם אתם לא בעלי נסיון, תמיד תוכלו לקנות מניות דרך בית השקעות גדול או קרן נאמנות רצינית שמחזיקים את מיטב המוחות בשוק המניות בבורסה.
מאמרים קשורים:
מסחר במט"ח באינטרנט
מניות מומלצות
קורס בורסה

0 תגובות: