השקעה בחריש - האם כדאי?

קישורים ממומנים

האם כדאי להשקיע בעיר החדשה חריש? כמה עולה דירה בחריש ואיך אפשר לקנות? בכתבה הקצרה הבאה ננסה לעזור לכם עם שאלות אלו. כל הפרטים, הפנים.

אוהבי השקעות נדל"ן כבר הרבה זמן מחפשים הזדמנות כזאת. לאחר ערים כמו מודיעין, מודיעין עלית, אלעד וכד', גם חריש עושה רושם של השקעת נדל"ן כדאית. ראשית, כדאי שנבין בדיוק במה מדובר.

ובכן, העיר חריש היא עיר חדשה בתכנון המיועדת להיבנות צמוד למחלף עירון על כביש 6 ומיועדת ברובה לציבור הדתי - חרדי. חשוב לציין שלמרות שבהגדרה הרשמית חריש מיועדת לכלל הציבור, רבים טוענים כי משרד השיכון מציב קריטריונים ותנאים המתאימים רק לחרדים וכך מרחיקים בצורה טבעית את החילונים מהעיר.

כפתרון לבעיית יוקר מחירי הדיור בישראל, משרד השיכון נקט בצעדים רבים אשר מחייבים את הקבלנים למכור במחירים זולים ביותר את הדירות וכך להוריד את מחירי הדירות בחריש מרמת המחירים הגבוה הנמצאת כיום.

יתרונות בהשקעה בחריש

לאחר שהבנו במה מדובר, נציג בפניכם כמה יתרונות להשקעת נדל"ן בחריש:

מחירים זולים

כפי שציינו קודם, מחירי הדירות בחריש צפויים להיות נמוכים משמעותי ממחירי הדירות בישראל. כך למשל, מחיר דירת 3 חדרים בחריש צפוי להיות בין 400,000 ל-600,000 ש"ח, מחיר דירת 4 חדרים בחריש צפוי להיות בין 600,000 ל-700,000 ש"ח ומחיר דירת חמישה חדרים בחריש צפוי להיות בין 700,000 ש"ח ל-850,000 ש"ח.

השקעת נדל"ן לציבור החרדי

אמנם זה לא מבוסס מתווכים או אנשי נדל"ן רבים יגידו לכם ששכונות חרדיות וערים חרדיות הם תמיד אופציה טובה להשקעה וככל הנראה, חריש צצפויה להיות עיר לחרדים בלבד.

קירבה לכביש 6

כמעט כל ישוב שממוקם סמוך לכביש 6 זכה לעליית ערך ואין ספק שהסמיכות של חריש לכביש 6 תעלה גם במקרה הזה את ערכן של הדירות בעיר.

חסרונות בהשקעה בחריש

לצד היתרונות הרבים המצייונים כאן, ישנם גם כמה חסרונות. ראשית, האיכלוס הוא רק לעוד מספר שנים ולכן עד אכלוס הדירה, לא תוכלו ליהנות מתשואה חודשית (שכירות) על ההשקעה.

חסרון נוסף וחשוב מאוד הוא הזכות לחילונים לקנות דירה בחריש. מסתבר שהקבלנים שזכו במכרזים, מבקשים מהמעוניינים לרכוש דירה בחריש, למלא שאלון בו תידרשו להציג נתונים כגון לאיזה מגזר דתי אתם משתייכים (המגזר החילוני לא קיים), מהו סוג החינוך של ילדיכם ואפילו תידרשו להוסיף מכתב המלצה מרב.

הערה: מידע זה נכון ליום פרסום כתבה זו (1/9/2012) ויכול להשתנות בו גם לציבור החילוני יתאפשר לקנות דירה בחריש.

איך קונים דירה בחריש?

בחיפוש ברשת מצאנו כמה חברות שמציעות קניית דירות בחריש. למשל  חברת "באמונה" שמציעה דירות בחריש לציבור הדתי-לאומי, חברת הנדל"ן בינו עמי המציעה דירות בחריש לחרדים וחברת "לעבדך באמת" המציעה אף היא דירות בחריש לחרדים בלבד.

0 תגובות: