חיישני רוורס לרכב - המדריך השלם

קישורים ממומנים

רוצים להוסיף חיישני רוורס לרכב? הגעתם למקום הנכון. במדריך הבא תוכלו למצוא את כל המידע שתצטרכו לדעת על התקנת חיישני רוורס לאוטו.

רבים מהרכבים החדשים מגיעים היום עם חיישני רוורס מובנה אך מסתבר שניתן להתקין בקלות רבה ובמחיר יחסית זול חיישני רוורס גם ברכבים המגיעים ללא חיישנים מובנים. בכתבה הבאה נציג לכם את המוצרים הנפוצים לצד מחירים ממוצעים וטיפים והמלצות בנושא.

מה זה חיישני רוורס ולמי זה מתאים בכלל?

חיישני רוורס הם חיישנים קטנים הממוקמים בחלק האחורי של הרכב (פגוש אשר מחוברים למוח קטן (מחשב) שמותקן בתוך תא המטען הרכב ובעזרתם מתריעים מפני עצמים, חפצים או אנשים כנוסעים לאחור. חיישנים אלו מיועדים בעיקר להקלה בחנייה לאחור אך משמשים גם כאביזר בטיחות מפני ילדים קטנים, נהגי אופניים וכל דבר שנמצא מאחורי הרכב שהנהג לא יכול לראות.

חיישני רוורס - סוגים

ניתן לחלק את חיישני הרוורס לשני סוגים עיקריים - חיישני רוורס עם התראה קולית וחיישני רוורס עם מסך. חיישנים עם התראה קולית מתריעים על עצמים וחפצים בעזרת צליל ההולך ומתגבר ככל שמתקרבים לעצם. חיישני רוורס עם צג מציעים גם התראה גרפית בהתקרבות אל העצם כשנוסעים לאחור. ברוב המקרים החיישנים מחוברים למוח ולצג בעזרת חוטים אותם יש להתקין בתוך הרכב אך לאחרונה נכנסו לשוק מוצרים חדשים המציעים שידור אלחוטי של חיישנים וכך אפשר לוותר על החיווט.

בשנים האחרונות מוצר נוסף חדר לשוק והוא מצלמת רוורס שלמעשה מצלמת את כל מה שקורה מאחור ומשדרת זאת על צג שמונח מול הנהג.

כמה עולה חיישני רוורס?

ישנם כיום מוצרים רבים של חיישני רוורס בחנויות אביזרי הרכב השונות כאשר טווח המחירים הממוצע נע בין 100 ש"ח ל-400 ש"ח. החברות הנפוצות ביותר הנמכרות כיום ברוב החנויות הם חיישנים של Guard, רב בריח, פרו ויז'ן, ריינג'ר וקוברה.

התקנה עצמית של חיישני רוורס

הרבה חנויות מציעות ערכות של חיישני רוורס המגיעות יחד עם כל החיווט הנדרש ועם צג להרכבה עצמית. אם אתם חושבים להתקין חיישני רוורס לבד, קחו בחשבון שמדובר במשימה לא פשוטה כל כך ותידרשו לקדוח חורים בפגוש האחורי ברכב בצורה מדוייקת ונכונה, לחווט ולהסתיר את החוטים וכד' לכן, עדיף ומומלץ  לגשת לחנות לאביזרי רכב ולקנות המוצר כולל התקנה (בהרבה מאוד חנויות ניתן למצוא חיישני רוורס פשוטים וזולים החל מ-150 ש"ח כולל התקנה).

אם אתם בכל זאת מעדיפים לחסוך את מחיר התקנת החיישנים, כדאי לקרוא את השרשור הבא בו מסבירים בצורה מפורטת איך להתקין לבד חיישני רוורס לרכב.

המלצה: בדגמים מתקדמים יותר של חיישני רוורס ניתן למצוא גם סט של 6 חיישנים המציעים התראה על גבי מס גם בנסיעה אחורית וגם בנסיעה קדמית להקלה נוספת בחנייה בין שני מכוניות.

0 תגובות: