מהו העונש על נהיגה בשכרות?

קישורים ממומנים

תפסו אתכם על נהיגה בשכרות? בכתבה הבאה נסקור את חוק הנהיגה בשכרות ונלמד מהו העונש המינימלי על עבירה זו, איך אפשר להקל בעונש וגם נציג לכם רשימה של עורכי דין המתמחים בדיני נהיגה בשכרות.

עליית מספר תאונות הדרכים בישראל כתוצאה מעבירות של נהיגה בשכרות גורמות למחוקקים להעלות ולהחמיר בעונשים על נהיגה בשכרות וכן להגדלת התקציב למשטרה ללכידת הנהגים שנוהגים תחת השפעת אלכוהול. בכתבה הבאה ננסה להבין מהו בדיוק העונש על נהיגה בשכרות ומה אפשר לעשות אם לצערכם נתפסתם וזומנתם למשפט תעבורה בגין עבירה זה.

מהו העונש על נהיגה בשכרות?

ובכן, כפי שציינו העונשים על נהיגה תחת השפעת אלכוהול הם מן המחמירים ביותר מבין חוקי התחבורה השונים ונכון להיום העונש המינימלי על נהיגה בשכרות הוא שנתיים פסילת רשיון נהיגה ואם זה לא מספיק אז תוסיפו את העובדה ששוטר שעוצר אתכם על עבירה זו יכול (ובדרך כלל אף יעשה זאת) לשלול מיידית את רשיון הנהיגה שלכם למשך חודש ולהחרים את הרכב בחניון משטרתי למשך חודש.

האם העונש על נהיגה בשכרות משתנה לפי רמת האלכוהול שנתפסה?

כאן אנחנו נכנסים לשטח האפור של תחום המשפטים בכלל ותחום דיני התחבורה בפרט. כעיקרון מבחינת החוק היבש דין פרוטה כדין מאה. זאת אומרת אין הבדל לגבי העונש בין אם כמות האלכוהול שנתפסה הייתה קטנה או גדולה. אך מכיוון שתהליך המעצר של המשטרה בנהיגה בשכרות מורכב ממספר אלמנטים כגון מכשיר הנשיפה, זמן הבדיקה וכו' ישנו מקום רחב שבו עורך דין מנוסה יכול לגרום לשופט להחליט על חוסר ראיות מספקות או להצביע על ליקויים שונים שיגרמו לשופט להפחית בצורה משמעותית את העונש ואת הפסילה ובמקרים מסויימים אף להביא לזיכוי מוחלט. בנוסף, חשוב לציין כי במקרים רבים של תיקי נהיגה בשכרות, התיקים נגמרים בהסדר טיעון.

נתפסתי על נהיגה בשכרות, האם כדאי לי לשכור עורך דין?

כפי שציינו בפסקה הקודמת, ישנם מקרים רבים שעורך דין מנוסה ומקצועי מצליח לבטל או להפחית את העונש אך תשובה לשאלה זו תלויה במספר פרמטרים. ראשית, כל מקרה לגופו ועורך דין מקצועי יצטרך בראש ובראשונה לשמוע את המקרה להעריך האם ישנו סיכוי בכלל להפחית או לבטל את כתב האישום. שנית, במידה והרכב הוא חלק משמעותי מחייכם ואתם תלויים בו לעבודה או לפרנסה, כמובן שכדאי ואף משתלם לנסות ולשכור עורך דין בכל מחיר.

מהו שכר הטרחה המקובל שעורך דין על נהיגה בשכרות גובה?

כדי לדעת מהו המחיר הממוצע שגובה עורך דין עבור טיפול בתיק נהיגה בשכרות בדקנו במספר מאמרים ופורומים המתמחים בעניינים אלו ומצאנו כי הסכום המקובל הוא בין 7000 ל-15,000 ש"ח כאשר המחיר ישתנה בעיקר בהתאם למוניטין של עורך הדין ולצפי העבודה שעורך הדין יחשב בהתאם למקרה התיק שלכם.

טיפים והמלצות
  • במידה ואתם בוחרים לקחת עורך דין לנהיגה בשכרות, כדאי מאוד לבחור עורך דין שיש לו רקורד מוכח של הצלחות בתיקים דומים. לא כדאי במקרים כאלו להסתכן עם עורך דין זוטר.
  • תמיד עדיף לקחת עורך דין מהמלצות של חבר או מישהו שאתם סומכים עליו מאשר לבחור עו"ד רנדומלי מדפי זהב או אינדקס אחר. 
רשימת עורכי דין המתמחים בנהיגה בשכרות

כפי שהבטחנו לכם בתחילת הכתבה, נציג בפניכם כמה עורכי דין שמומחים ומתמחים בתיקים מסוג זה. (שימו לב: רשימה זו היא אובייקטיבית לחלוטין ואין לנו כל קשר עם עורך דין כזה או אחר).

עו"ד אילן אורון - משרד עורכי דין המתמחה בדיני תעבורה ותחבורה עם סניפים בתל אביב ובאשדוד. באתר האינטרנט של המשרד תוכלו למצוא פסקי דין רבים של נהיגה בשכרות שבהם הצליחו עורכי הדין להגיע להסדרי טיעון, להפחית את העונש ואף לבטל לגמרי את כתב האישום. טלפונים: ת"א - 03-5184567, אשדוד - 08-9300655.

עו"ד דוד קלוקר ושות' - עו"ד ותיק עם נסיון גדול של הצלחות בביטול והפחתת עונשי נהיגה בשכרות. בנוסף תוכלו למצוא באתר של עורך הדין עשרות מאמרים וחדשות מלחום דיני ניהגה בשכרות. המשרד ממוקם בת"א. טל' - 03-56616161

עו"ד אברהם ז'אן - עורך דין מומחה לתעבורה אשר בין יצר ההתמחויות מציע גם טיפול בתיקים של נהיגה בשכרות עם הצלחות רבות אשר מופיעות גם באתרו. טל' - 03-6911334.

הערה חשובה: מידע זה אינו מהווה המלצה בלבד ואינו מהווה באף מקרה מידע משפטי רשמי.

0 תגובות: