עלות הסכם ממון

קישורים ממומנים

בדקנו ברשת כמה עולה לערוך הסכם ממון אצל עורך דין ומה הוא כולל. כל הפרטים בכתבה הבאה שלפניכם.

למרות שהסכם ממון בין שני אנשים שחושבים על אהבה נצחית עד הקבר נשמע רע מאוד, בשנים האחרונות הפכו הסכמי ממון לנפוצים מאוד בקרב זוגות לפני חתונה. אולי מפני אחוז הזוגות המתגרשים שעולה מדי שנה או אולי מהמודרניזציה המחלחלת בכולנו, אך מה שבטוח הוא שהסכמי הממון כאן ופופולריים מתמיד.

בכתבה הבאה החלטנו לבדוק ברשת מהו המחיר עבור עריכת הסכם ממון? מהו שכר הטרחה המקובל של עורכי דין עבור עריכת הסכם כזה, מהם האגרות וההיטלים שיש לשלם וכד'.

כמה עולה הסכם ממון?

ראשית, יש להבין כי ניסוח הסכם ממון הוא דבר מורכב ביותר ודורש את מלוא תשומת הלב על הפרטים הקטנים. למרות שישנם דרכים להשיג הסכם ממון בזול (בהמשך נפרט גם איך), אנחנו ממליצים לקחת עורך דין או לפחות להתייעץ עם עו"ד המתמחה בגירושין ובהסכמי טרום נישואין.

עלות הסכם ממון ע"י עורך דין נעה בממוצע בין 2500 ש"ח ל-5000 ש"ח אצל רוב משרדי עורכי הדין כאשר ככול שההסכם מורכב יותר ומכיל יותר נכסים, כך המחיר יעלה בהתאם. למשל, כאשר לאחד מבני הזוג יש דירה או נכס דומה ההסכם הופך למורכב יותר ודורש תשומת לב גדולה יותר.

כדי לשהסכם הממון יקבל תוקף משפטי, יש להגיש את ההסכם לבית משפא שיאשרו. במידה ומדובר בהסכם טרום נישואין ניתן להגיש את ההסכם לחתימת נוטריון או אצל רשם הנישואין. עלות אגרת הסכם ממון משתנה מעת לעת ובדרך כלל עומדת על סכום של כמה מאות שקלים.

הסכם ממון בזול

למרות שאנו לא ממליצים לערוך הסכם ממון לבד, מצאנו עבורכם אתר שמציע לכם להוריד מהאינטרנט הסכם ממון מוכן ומנוסח בכמה מאות שקלים בודדים ובו תוכלו רק לשנות את הפרטים השייכים ורלווניטיים עבורכם.

המלצה נוספת שמצאנו ברשת היא לפנות למוסדות של ויצ"ו ונעמ"ת שמציעים שירותי הסכמי ממון מסובסדים. למרות שלא מצאנו זאת באופן רשמי באתר של המוסדות, כדאי לנסות ולברר זאת.

מאמרים קשורים:
שכר טרחה של עו"ד
עורך דין לתחבורה

0 תגובות: