מחיר דיור מוגן

קישורים ממומנים

מחפשים דיור מוגן לעצמכם או לאחד ממשפחתכם? בדקנו ברשת מחירים ממוצעים של דיור מוגן במקומות שונים, מה הם כוללים ועוד כמה טיפים שכדאי לדעת. כל הפרטים, בכתבה שלפניכם.

הרבה מאוד קשישים וקשישות בוחרים לבלות את שארית חייהם במסגרת דיור מוגן. הסיבה והיתרונות הם ברורים למדי - דיור מוגן יוצר לדיירים בגיל הזהב את הסביבה הנוחה ביותר לחיים שלווים ורגועים הכוללים ברוב המקרים רופאים ואחיות צמודות, שמירה ואבטחה, פעילויות וחוגים וכמובן דירות במצב טוב עם שירותי ניקיון ועוד.

כמה עולה דיור מוגן?

כדי לדעת מהו התשלום עבור דיור מוגן בישראל, יש להבין כי ישנם כמה מסלולים ואפשרויות תשלום שונות שמותאמים לסוגי אוכלוסיות שונות. ברוב המקומות המציעים דיור מוגן מוצעים לכם שלושה סוגים עיקריים של תשלום:

תשלום חודשי

שכר דירה חודשי וקבוע אשר כולל בתוכו אחזקה חודשית הכוללת בדרך כלל חשמל, מים, שמירה, ניקיון, שירותי מרפאה וכו'. במסלול זה שכר הדירה החודשי הוא גבוה ביותר.

פקדון חד פעמי ותשלום חודשי

מסלול זה נפוץ ביותר בקרב דיירי דיור מוגן במסגרתו הדייר משלם סכום חד פעמי (כמה מאות אלפי שקלים) כפקדון אשר מוחזר ליורש במקרה של מוות או לדייר במקרה של עזיבת המקום ותשלום חודשי נמוך וסביר. הערה: הפקדון מוחזר ללא ריבית ועם ירידה של כמה אחוזים בכל שנה.

פדקון חלקי ותשלום חודשי

מסלול זה מורכב יותר ומציע את התנאים הבאים: פקדון חד פעמי מופחת כאשר מדי שנה 25 אחוז מהסכום יורד ובנוסף יש תשלום חודשי קבוע אך מופחת. היתרון העיקרי הוא התשלום החודשי הזול וכן הסכום הנמוך שיש לשלם כפקדון חד פעמי. למרות שלאחר כמה שנים הפקדון החד פעמי מסתיים, לדייר יש את הזכות להישאר לגור בדיור המוגן עד לסוף חייו בתשלום חודשי קבוע בלבד.

קניית הדירה בטאבו

ישנו גם מסלול פחות נפוץ המציע לרשום את הדירה בדיור המוגן בטאבו. במסלול זה תוכלו לרכוש את הדירה בטאבו ולמכרה לאחר מכן. החסרון העיקרי- יש לשלם תשלום חודשי גם אם הדירה ריקה.

איך בוחרים שיטת תשלום לדיור מוגן?


אם אתם מתקשים להבין או לבחור את שיטת התשלום הטובה ביותר לדיור מוגן, אל תרגישו לא בנוח, התשלום עבור דיור מוגן הוא מורכב ביותר ודומה מאוד לבחירת מסלול משכנתא. לשם כך ב-ynet חישבו לכם את כל סוגי המימון והגיעו למסקנות משלהם. אם אתם מתלבטים בשיטת התשלום, כדאי לבדוק את הכתבה הנ"ל ולמצוא את המסלול המתאים בשבילכם.

יועץ לבחירת דיור מוגן

כמו בתחום משכנתאות, גם בתחום הדיור המוגן ישנם יועצים מיוחדים שכל משימתם הוא לעזור לכם למצוא ולבחור את המקום הטוב ביותר עבורכם בשיטת התשלום והמימון האידיאלית ביותר בשבילכם. הנה כמה יועצים שמצאנו ברשת:

שושנים - חברה המציעה ייעוץ והכוונה לדיור מוגן או לבית אבות, עזרה עם בירוקרטיה ועבודה מול הרשויות והמוסדות השונים, ייעוץ משפטי וכו'. כתובת אתר: www.s-shoshanim.co.il

שני - חברה השייכת למוסדות "משען" המציעה את כל שירותי הייעוץ והליווי לגיל השלישי כולל בחירת בית אבות ודיור מוגן פשוטים או יוקרתיים, ייעוץ בריאותי ועוד. כתובת אתר: www.shaniltd.co.il

אורים - מרכז נוסף המאגד בתוכו את כל שירותי הייעוץ והליווי עבור המחפשים דיור מוגן בכל הארץ. כתובת האתר: www.urim.co.il

דיור מוגן - מחירים

כדי לתת לכם אינדיקציה על מחירי דיור מוגן חיפשנו ברשת מחירים של מוסדות שונים ורשתות גדולות המציעות דיור מוגן והנה כמה מהתוצאות שמצאנו:

אחוזת רובינשטיין ירושלים מחירים

אחוזת רובנישטיין היא רשת הכוללת דיור מוגן יוקרתי ברחבי הארץ (בין היתר מציעה הרשת גם דיור מוגן בצהלה, מחלף פולג וראשון לציון). מחיר דיור מוגן באחוזת בית הכרם בירושלים למשל נע בין מיליון לשלוש מיליון לפקדון חד פעמי.

בית בכפר - גינוסר (ליד הכנרת)

רשת "בית בכפר" המחזיקה בחמישה בתי אבות ודיור מוגן יוקרתיים ברחבי הארץ (כפר סבא, גדרה, נתניה וטבריה) מציעה מחירים של בין 400 ל-900 אלף שקל לבית בכפר חוף כנרת לצד מחירים של בין 1.3 מיליון ש"ח לבית בכפר בכפר סבא למשל. במקביל לפקדון חד פעמי ישנו תשלום חודשי של כ-5000 ש"ח בחודש דמי אחזקה.

הערה: המחירים המופיעים רק נלקחו מכתבות שפורסמו מלפני למעלה משנה כך שסביר להניח שישנם שינויים במחירים ולכן כדי לקבל מחיר רשמי, יש לפנות ישירות לחברה שבחרתם.

0 תגובות: