איך כותבים תוכנית עסקית?

קישורים ממומנים

אם אתם מתכוונים לנסות ולכתוב תוכנית עסקית לבד, כדאי לכם להיעזר במדריך הבא ובו נציג לכם הסברים, טיפים וקישורים למדריכים נוספים שיעזרו לכם לכתוב תוכנית עסקית לבד.

האם כדאי לכתוב תוכנית עסקית לבד?

אחת השאלות הנפוצות בתחום זה היא האם אפשר להכין תוכנית עסקית לבד. התשובה לשאלה זו היא לא כל כך ברורה מכיוון שמהלך הכתיבה של התוכנית העסקית וגם בתכנון האסטרטגיי והפיננסי אין איזו פעולה מיוחדת הדורשת מיותר מאינטלגנציה וחוש עסקי בסיסיים. כל מה שצריך לעשות הוא לאסוף מידע בצורה הנכונה והמדוייקת ביותר ולתרגם זאת למסמך פיננסי אחד.

אך למרות זאת, לפעמים הדברים הפשוטים ביותר הם הקשים ביותר לביצוע ולפעמים צריך את איש המקצוע שלו יותר ידע ונסיון מכם ויכול להסתכל על הקמת העסק שלכם בפרספקטיבה אחרת ומרמה גבוהה של נסיון כדי להימנע מהטעויות שאלוי אתם תיתקלו במהלך כתיבת תוכנית עסקית בעצמכם.

לכן ההמלצה שלנו היא כן להשתמש בשירותיו של יועץ עסקי או מלווה עסקי בהמלך פתיחת והקמת העסק. אך בכתבה הזאת אנו מציגים לכם עזרה בכתיבת תוכנית עסקית וכך נעשה.

איך מכינים תוכנית עסקית?

הרשת מלאה במדריכים שונים המסבירים איך להכין תוכנית עסקית. לאחר שעברנו על הרבה מהם, החלטנו להציג לכם את הטובים ביותר שמצאנו לנכון.

מדריך ראשון - כתבה מצויינת בשני חלקים מאתר דה מרקר שמסבירה בצורה מקיפה ונכונה כיצד יש לתכנן את העסק מכל ההיבטים הפיננסיים וכיצד לכתוב תוכנית עסקית שתשכנע בצורה אמינה את המשקיע שנדרש לשים כסף על השולחן.
לחצו כאן לחלק הראשון וכאן לחלק השני של המדריך.

מדריך שני - אחת הדרכים הטובות ביותר ללמוד כיצד לכתוב תוכנית עסקית לבד היא לראות תבנית של תוכנית עסקית קיימת. בדף הבא מאתר של מט"י תוכלו למצוא כמה תבניות מוכנות של תוכנית עסקית. מומלץ לעבור על כולם.

מדריך שלישי - לסיום, הנה מדריך וידאו מצוין שמצאנו באתר יוטיוב שמלמד כמה עקרונות חשובים ובסיסיים בתכנון עסקי.

מאמרים קשורים:
איך פותחים תיק במס הכנסה?

0 תגובות: