איזה תמהיל משכנתא לבחור?

קישורים ממומנים

רוצים לדעת איך לבחור תמהיל משכנתא מומלץ? אספנו לכם את המדריכים הטובים והמומלצים ביותר ברשת שיעזרו לכם בבחירת המשכנתא. כל הפרטים, בפנים.

אחד הנושאים הסבוכים ביותר וקשים ביותר להחלטה היא לקיחת משכנתא. סוגי המסלולים שהבנקים מציעים הם רבים וגדלים מדי שנה כאשר לכל מסלול משמעות גדולה שיכולה להשפיע רבות על גובה ההחזר החודשי שלכם ועל סה"כ ההחזר הכללי של ההלוואה. הריביות משתנות ללא הרף, בנק ישראל משנה את מדיניותו לעיתים קרובות ואף אחד לא יכול לצפות מה יהיה הסטטוס בעוד 10 שנים למשל.

בנוסף, יועצי משכנתאות רבים מסתובבים בשוק עם אסכולות והשקפות כלכליות שונות וכל יועץ בוחר בתמהיל מומלץ משלו ושונה משל האחר וכך למעשה, אף אחד באמת לא יודע איזה תמהיל משכנתא הוא המומלץ ביותר, איפה הסיכון הוא הגבוה ביותר וכו'. חשוב לציין כי בסופו של דבר, גם אם תלכו ליועץ המשכנתאות הטוב ביותר ותקחו את המלצתו, מדובר בסוג של הימור שאף יועץ לא יתחייב לכם עליו.

אז איך בכל זאת נעזרים ביועץ משכנתאות ולמה כן חשוב לקבל עצות ולשמוע דעות רבות ככל האפשר?

ובכן, כפי שאמרנו אף יועץ אינו יודע באמת את העתיד ויתחייב על כך, אך מכיוון שלכל מסלול משכנתא יש משמעויות נוספות שקשורות יותר לאופי ההלוואה, ישנם ללא ספק מסלולים שכדאיים יותר מאחרים בופן אישי לתיק שלכם. למשל, אם אתם צפויים לקבל בעוד כמה שנים סכום כסף גדול וחד פעמי (קרן השתלמות, ירושה וכו') ומעוניינים להקטין את גובה המשכנתא בעזרתו, כל יועץ משכנתאות ימליץ לכם לקחת מסלול של פריים או ריבית משתנה ולא משכנתא בריבית קבועה מכיוון שעל משכנתר בריבית קבועה תצטרכו לשלם קנס על פירעון מוקדם.

לכן, כן חשוב להתייעץ ולחקור כמה שניתן את כל סוגי המסלולים לבניית תמהיל משכנתא אופטימלי אישי עבורכם.

תמהיל משכנתא מומלץ

או קיי, לאחר שהבנו כי בכל זאת יש משמעות לייעוץ ולבחירת תמהיל משכנתא אישי עוברכם, יצאנו לרשת לבדוק איפה תוכלו לקבל את ההמלצות הטובות ביותר לבחירת תמהיל משכנתא מומלץ. אנו מתחילים.

המקום הראשון שאתם צריכים לבקר בו הוא הבלוג הבא בשם משכנתאמן. בלוג זה נכתב ע"י אדם שעבד שנים רבות במערכת הבנקאית והחליט לשתף ולנדב את הידע שלו עם כולם. לאחר קריאה בבלוג זה, תוכלו למצוא מדריך על סוגי המשכנתאות השונות, תמהילי משכנתא מומלצים שהרכיב כותב הבלוג לפי סכומים שונים למשל תמהיל משכנתא מומלץ ל-500,000 ש"ח, תמהיל משכנתא מומלץ ל-800,000 ש"ח וכו' וגם תמהילי משכנתא מומלצים לפי תקופות למשל תמהיל משכנתא לספטמבר 2012 (סביר להניח כי בקרוב יפורסם גם תמהיל משכנתא מנמלץ ל-2013).

בנוסף, תוכלו להשאיר תגובה בסוף כל פוסט עם בקשות אישיות ופרטניות לגבי גובה המשכנתא שלכם והצעות שקיבלתם מהבנק ולבקש את חוות דעתו והמלצתו על ההצעות שקיבלתם. מרפרוף מהיר בבלוג, תוכלו לראות כי כותב הבלוג עונה לכל הבקשות.

האתר השני שמומלץ לבקר בו הוא פורום משכנתאות וייעוץ מיחזור בתפוז שנחשב לפעיל במיוחד ושם תוכלו להתייעץ בכל עניין הקשור למשכנתא כגון, בקשת המלצה לתמהיל לפי סכום מסויים, תוכלו להעלות לפורום את התמהיל שקיבלתם מהבנקים ולשמוע מה יש לחברי הפורום לומר בעניין, תוכלו לבדוק איזה בנק מציע את הריביות הנמוכות ביותר ועוד.

האתר השלישי והאחרון  שכדאי לבדוק הוא העמוד הבא שמציע לכם מחשבון משכנתא אופטימלית. בשונה ממחשבוני המשכנתא הרגילים שאתם מכירים באינטרנט, מחשבון זה הוא מורכב ומתקדם ביותר. במחשבון זה תוכלו להזין את התמהיל המדוייק שקיבלתם מהבנק (בכל סוג ובכל סכום) להזין את הריביות העכשוויות ואת הצפי שלכם לעתיד ולקבל ניתוח מעמיק אוטומטי שאמור לחסוך לכם לא מעט כסף מהמשכנתא.

0 תגובות: