כמה עולה מילוי גז למזגן ברכב?

קישורים ממומנים

מהי עלות של מילוי גז במזגן הרכב? מה ההבדל בין מילוי גז ישן למילוי גז חדש? האם ניתן למלא גז במזגן של הרכב לבד? על שאלות אלו ואחרות, במדריך הבא שלפניכם.

אין דבר שיותר מבאס ממזגן ברכב שלא מקרר בקיץ. מקרים רבים של מזגן לא תקין או מזגן שלא מקרר נגרמים כתוצאה מחוסר של גז במדגן הרכב. בכתבה הבאה החלטנו לבדוק איך אפשר לדעת אם חסר גז במזגן הרכב, מהו מחיר מילוי גז במזגן של הרכב ועוד הרבה מאוד טיפים והמלצות בנושא.

מתי צריך למלא גז במזגן הרכב?

באופן כללי, באשר אתם מרגישים שהמזגן ברכב מקרר פחות בצורה עקבית ורציפה, סיכויים גבוהים מאוד שמדובר בחוסר גז במזגן. תופעה זו נגרמת ברוב המקרים כתוצאה מדליפת גז במזגן הרכב ולעיתיםיש צורך גם בתיקון חלקים נוספים במערכת מיזוג האוויר של הרכב.

מילוי גז במזגן הרכב - מחיר

כדי לדעת כמה עולה למלא גז במזגן הרכב, בדקנו בעשרות אתרים, מחירונים ופורומים מקצועיים ברשת כדי לנסות ולמצוא מחיר ממוצע וכללי. ובכן, לאחר גלישה בעשרות אתרים שונים, הצלחנו ללמוד כי המחיר הממוצע נכון ליום פרסום כתבה זו (17/7/2012) אצל רוב המוסכים במתמחים במערכות מיזוג אוויר לרכב הוא בין 200 ל-250 ש"ח.

מילוי גז במזגן הרכב - גז ישן או גז חדש?

אם קצת ביררתם בנושא של מילוי גז למזגן, בוודאי הבחנתם שקיימים שני סוגים של גז למזגני הרכב והם מכונים גז ישן או גז חדש (R134a). באופן כללי מדובר בשני סוגים שונים של גז כאשר החדש יותר ידוע כטוב יותר לאוזון. מבחינת מחירים, הצלחנו להבין כי מחיר הגז הישן גבוה יותר מהגז החדש.

מילוי גז במזגן הרכב - טיפים והמלצות
  • ואקום - באופן עקרוני, לפני שממלאים גז במזגן, יש צורך בריקון הגז הקודם ע"י טיפול ואקום. למרות שקיימים מוסכים בהם יציעו לכם למלא את הגז ללא ואקום, רוב המומחים ממליצים לעשות זאת.
  • מילוי גז עצמי במזגן הרכב - ישנם ערכות למילוי גז עצמי הנמכרות בחנויות ורשתות עשה זאת בעצמך כמו אוטו דיפו וכד' במחיר זול יותר אך רוב המומחים לא ממליצים לעשות זאת ומליצים לפנות למוסך אשר מתמחה במערכות מיזוג אוויר.

0 תגובות: