מגשר גירושין - המדריך השלם

קישורים ממומנים

כמה עולה גישור גירושין? איך משיגים המלצות על מגשר גירושין? למי כדאי לפנות למגשר? האם יש הבדל בין מגשר עו"ד לבין מגשר אחר ועוד שאלות רבות בכתבה הבאה שלפניכם.

בשנים האחרונות התרחבה בישראל תופעת השימוש במגשר גירושין כדי לפתור בעיות וסכסוכים של בני הזוג בעת גירושין. היתרון הגדול והמשמעותי ביותר בגישור גירושין הוא הקלות בקבלת ההחלטות והחיסכון בתלות במערכת הבירוקרטית של בתי המשפט בישראל.

יתרון נוסף ומשמעותי בשימוש במגשר בעת גירושין, הוא הגישה השונה ממאבק משפטי כאשר האחרון הוא סוג של מאבק בו כל אחד מהצדדים מנסה לנצח את השני ואילו בגישור, המגשר מנסה לרצות את שני הצדדים כשכל אחד מהם מוותר ומתפשר לצורך השגת יישוב המחלוקת ופתרון הסכסוך.

בכתבה הבאה נציג בפניכם כמה טיפים והמלצות חשובות שיעזרו לכם לדעת איך בוחרים מגשר גירושין? מהו שכר הטרחה הממוצע שגובים מגשרים? איזו השכלה נדרש מגשר העוסק בגירושין וכד'.

איך לבחור מגשר גירושין?

בחירה נכונה של מגשר גירושין צריכה להיות חשובה יותר מכל בחירה באיש מקצוע אחר וזאת מפני שבגישור כפי שכבר הבנו, הגישה המרכזית היא הגעה לפתרון משותף ללא מאבק וכדי לעשות זאת שני הצדדים חייבים לכבד ולהעריך את המגשר היושב מולם. בחירה של מגשר גירושין טוב ומתאים לכם, תקדם אתכם מהר יותר לפתרון הסכסוך וליישור ההדורים.

אז איך כדאי לבחור מגשר גירושין? ובכן, הנה כמה המלצות שיעזרו לכם לעשות זאת: 

רקע משפטי - למרות שאין הגבלה חוקית או חוק מסוים הדורש ממגשר גירושין להיות עו"ד. בחירה בעו"ד מגשר או לפחות ממגשר בעל רקע משפטי היא לבטח עדיפה כאשר מגשר בעל רקע משפטי יכול להיעזר בחוק ובתקדימים משפטיים כדי לעזור לבני הזוג להגיע לפתרון וכן להוות מקור בר סמכא בעת חתימת ההסכם (המלצה: רוב המגשרים המתמחים בענייני גירושין הם אכן עורכי דין ובעלי רקע משפטי אך עדיין חשוב לברר ולוודא זאת). 

נסיון והמלצות - רצוי וכדאי לבחור במגשר גירושין בעל ניסיון של כמה שנים בהתמחות בענייני גירושין ורצוי לחפש המלצות על מגשר טוב מהחברים או המכרים שמסביבכם.

על מה דנים בגישור גירושין?

הסכמי גירושין כוללים בתוכם נושאים רבים ומגוונים שלא כולם דווקא צריכים לדון בהם. כדאי ומומלץ לציין למגשר הגירושין את הנושאים שבהם אתם מעוניינים לפתור. ברוב המקרים הנושאים שאותם דנים עם המגשר יהיו:
  • חלוקת הרכוש - חלוקת הרכוש משותף כגון בית משותף, רכב וחפצים יקרים ומשמעותיים.
  • משמורת על הילדים - קביעת המשמרות, טיפול, ביקורים וכד'.
  • הסכמי ממון - קביעת אופן וגובה תשלום המזונות החודשי.
  • החלטות הקשורות בילדים - הזמת אופן החינוך, מוסדות החינוך, איזור מגורים וכד'.
  • הסכמים עסקיים שונים - ענייני עסקים משותפים, מוניטין, שכר וכו'.
שכר טרחה של מגשר גירושין

גובה שכ"ט של מגשר גירושין הוא פקטור חשוב אף הוא בבחירת מגשר גירושין. תחום הגישור בישראל נמצא בתנופה מתמדת וטווח המחירים בין המגשרים השונים הוא גדול מאוד לאור התחרות העזה הקיימת ובחיפוש מקיף תוכלו למצוא מגשר זול ללא ניסיון ומוניטין לעומת מגשר בעל מוניטין ידוע שייקח שכר טרחה פי כמה וכמה.

כדי לבדוק כמה לוקח מגשר גירושין בעבור שירותיו, בדקנו בכמה אתרים שונים מהם המחירים הממוצעים ומהו גובה שכר טרחה המומלץ עבור פגישה. ובכן, לפני שנציג את המחירים שמצאנו, כדאי לקחת בחשבון יתרון חשוב נוסף ציינו קודם והוא החסכון בצורך בשני עורכי דין לכל צד (במקרים של גירושין בבית המשפט). מכיוון ששכר טרחה של מגשר נגבה ע"י שני הצדדים ביחד, גם אם בחרתם במגשר לא זול, אתם עדיין חוסכים בצורך של עורך דין נוסף ולמעשה מקטינים בחצי את ההוצאה (הלא זולה בכלל) על עסקת הגירושין.

נחזור לעלות מגשר גירושין בממוצע כפי שמצאנו באתרים שונים ברשת. ובכן, ברוב המקרים מגשר גירושין גובה את שכרו לפי פגישה כאשר עלות פגישה אצל מגשר נעה בין 300 ל-500 ש"ח בממוצע ועלות ניסוח וחתימת ההסכם תנוע בין 1000 ש"ח ל-2000 ש"ח.

במקרים אחרים תוכלו למצוא מגשרים אשר מתמחרים את השירות במחיר אחד אשר כולל את כל הפגישות, ניסוח ההסכמים וכו'. בעסקאות מסוג כזה, המחיר הממוצע הוא בין 7000 ל-10,000 ש"ח עבור כל השירות הגישור.

כמה פגישות נהוג לקיים במהלך גישור גירושין?

במקרים רבים בהם בני הזוג מגיעים בצורה חיובית לפגישות, ניתן לסגור את העניין במספר של 3 עד 5 פגישות לכל היותר כאשר לאחר מכן ינסח המגשר את ההסכם כפי שנקבע בין שני בני הזוג בהסכמתם.

מה עושים לאחר הגישור?

לאחר שהמגשר ניסח את ההסכם ושני בני הזוג חתמו עליו, עובר ההסכם לבית המשפט שבו כל אחד מבני הזוג יצהיר כי הוא יודע למה הסכים ועל מה חתם ולאחר בדיקות נוספות מטעמו, יקבל ההסכם תוקף משפטי שאיתו הולכים לבית הדין הרבני (במידה והחתונה הייתה דרך הרבנות) ומקבלים את תעודת הגירושין.

0 תגובות: