שאלות נפוצות ברפואת שיניים לילדים

קישורים ממומנים

אנו שמחים לפתוח בסדרת כתבות חדשה באתר שתעסוק בשאלות נפוצות ותשובות הקשורות ברפואה והיום נתחיל עם שאלות נפוצות ברפואת שיניים לילדים.

האינטרנט מהווה מקור מצוין למידע רפואי בסיסי ולשאלות נפוצות הקשורות ברפואה ובכתבות הבאות החלטנו לעשות קצת סדר בכל המידע ולהציג לכם בכל פעם שאלות נפוצות בנושא רפואי אחר. בכתבה הראשונה בסדרה החלטנו להציג לכם שאלות נפוצות הקשורות ברפואת שיניים. להלן התוצאות.

רפואת שיניים לילדים - שאלות נפוצות

(הערה חשובה: למען הסר ספק המידע המובא בפניכם כאן נלקח מאתרים ופורומים שונים ברשת ואין הוא מהווה מידע רשמי. כדי לקבל תשובות רשמיות, יש לפנו לרופא מוסמך בלבד).

האם באמת חשוב לצחצח שיניים בלילה?

הרבה מאוד אנשים טועים בהנחה שצחצוח שיניים בבוקר חשוב יותר מצחצוח שיניים בערב אך מדובר בטעות. מבחינת המומחים, צחצוח שיניים לפני השינה חשוב יותר מצחצוח בבוקר. כאדר לא מנקים את שאריות האוכל שהצטברו במהלך ארוחות היום אנו חשופים ליותר חיידקים שמזיקים לשיניים שלנו.

איך שומרים על על בריאות השיניים של הילדים?

זאת אחת השאלות הנפוצות ביותר ברשת בקרב הורים לילדים קטנים ותינוקות. אם אתם רוצים לשמור על בריאות השיניים של ילדיכם אלה הם הדברים שכדאי לכם להקפיד בהם:
  • הקפידו לצחצח שיניים לילדיכם פעמיים ביום בבוקר ובערב לפני השינה.
  • הקפידו לתת כמה שפחות מאכלים ושתייה ממותקת (כמויות קטנות של ממתקים ושתייה ממותקת לא מזיקים).
  • מבחינה בריאותית, אם התינוק מוצץ את אצבעו כדאי להחליף זאת במוצץ.
מתי צריך לקחת הילד לרופא שיניים בפעם הראשונה?

לפי רוב המומחים, כדאי ומומלץ לקחת את הילד כבר בגיל שנה כדי שרופא השיניים יוכל לבדוק את תקינותם של השיניים ויוכל להמליץ להורים על דרכים לשמירת השיניים של הילד.

האם שן חלב שנשברה תזיק לשיניים בעתיד?

גם שאלה זו נפוצה מאוד ברשת אך כאן התשובה היא בעייתית יותר מכיוון שכל חבלה או שבירה של השן שונה ויכולה להשפיע לטווח ארוך בהתאם למקרה הספיציפי של השבירה. אך ידוע כי מהירות הטיפול במקרה של שבירת השן יכולה להשפיע על עתיד השיניים ולכן במקרה של שבירה או חבלה בשן מומלץ לקחת את הילד לרופא שיניים בהקדם האפשרי.

כמה עולה רופא שיניים לילדים?

הדבר תלוי בסוג הרופא שאתם נולכים אליו. אם אתם בוחרים לפנות לרופא שיניים פרטי לילדים, מחיר ביקור ממוצע נע בין 150 ל-350 ש"ח. אם אתם בוחרים ללכת לרופא שיניים של ילדים דרך קופת חולים, ברוב המקרים הטיפול הוא חינם עד גיל 8.

0 תגובות: