משרדי יחסי ציבור

קישורים ממומנים

אם אתם רוצים לפרסם מוצר או עסק וכדומה תוכלו להיעזר במשרד יחסי ציבור. משרדים אלו מסייעים לפירסום ושיווק המוצר. להלן כמה המלצות לפני שתפנו למשרד ליחסי ציבור.

קיים כיום מגוון גדול של משרדים ליחסי ציבור. אדם המעוניין לפרסם עסק, מוצר, שירות וכד' יוכל לפנות לאחד המשרדים בכדי לקבל סיוע לפרסום העסק. כדי לבחור משרד יח"צ כמובן שכדאי לשקול גם כמה עולה משרד יחסי ציבור, ואפילו יותר חשוב – האם המשרד מתאים לכם.

כיצד בוחרים משרד יחסי ציבור?

מתוך המגוון הגדול צריך לבחור משרד יחסי ציבור. לשם כך, קודם כל כדאי שתדעו מה בדיוק אתם רוצים לפרסם. כדי לשווק מוצר באופן הטוב ביותר צריך לדעת בבירור את כל התכונות שלו, מוצרים מתחרים וכד'.

לאחר שבחנתם את המוצר עליכם לבחור במשרד יח"צ. כיון שקיימים המון משרדי יחצ"נות בארץ צריך לבחור את האחד המתאים ביותר לכם, גם מבחינת המוצר אותו אתם רוצים למכור וגם מבחינת המחיר. כדי שתדעו שאתם בוחרים במשרד טוב מומלץ לברר על מוצרים ושירותים אחרים שהמשרד עשה להם פירסום אפילו מלפני כמה שנים.

אפשר גם לבקש המלצות ממכרים וחברים על משרדי יחסי ציבור, אבל זיכרו שיתכן שהמשרד הוא טוב בשיווק מוצרים ושירותים מסוימים ולכן עשה קמפיין פירסום מעולה לחבר שלכם אך לא יהיה מתאים למוצר שלכם. כמו כן, ישנם משרדים שמתמחים בתחומים מסוימים, אז כדאי שתבררו אם יש משרד יחצ"נים שמתאים יותר לצרכים שלכם.

לאחר שבחרתם במשרד יחסי ציבור מסוים, עליכם להכין את כל המידע שיש ברשותכם על המוצר לקראת הפגישה עם המשרד. בפגישה כדאי לבקש לדבר עם לקוחות עבר של המשרד ולראות תיקי פרסום של המוצרים השונים. מומלץ גם לברר אם יש מוצרים דומים למוצר שלכם שעובדים עם המשרד כיון שזה עלול ליצור אינטרסים מנוגדים של המשרד.

אחד הדברים שכדאי לבחון בפגישה הוא גם אם יש חיבור טוב ביניכם לבין הנציג של החברה שאיתו אתם בקשר. כמו הרבה דברים אחרים בחיים, העבודה מתבצעת הרבה יותר טוב כשיש תקשורת טובה.

תבררו עם המשרד כיצד הוא מתכנן את פרסום המוצר, כדאי אפילו לבקש את התכנון בכתב. חשוב לזכור שפירסום הוא לא דבר שמתרחש תוך יום, אלא לוקח זמן ולעיתים גם הרבה מאד זמן, לכן כדאי לוודא שהמשרד מעוניין בקשר ארוך טווח איתכם, לפחות לתקופה שנראית לכם מספיק ארוכה. כיון שהפרסום הוא ממושך כדאי לכם לבקש מהמשרד לא רק את התוצאות של הפרסומים שהוא עשה בעבר אלא גם לראות דוחות של אופן העבודה שבו התנהל המשרד, כך תוכלו להעריך את המאמץ שהמשרד משקיע בלקוחות ולבדוק האם ההצלחות עד כה היו קשורות למזל או למאמץ הרב שהמשרד השקיע.

איך מסייעים למשרד יחסי ציבור להצליח?

כשיש אי הצלחה של המשרד בפרסום השירות או המוצר שלכם, יתכן שהסיבה לחוסר הצלחה היא בשליטתכם.

קודם כל חשוב לדעת כי על מנת שהמשרד יצליח יש צורך בקשר שוטף מול המשרד, כמו מפגשים על בסיס שבועי. חשוב שתעדכנו את המשרד כל הזמן על כל התרחשות ועל כל דבר חדש שקורה. התקשורת הזו גם מסייעת לאמון של המשרד בלקוח וגם מראה על מעורבות נמוכה של הלקוח. לשם כך בפגישה עם האדם מולו תעבדו תבדקו האם אתם מרגישים שהוא מספיק אמין בכדי שתוכלו להעביר לו את המידע השוטף על העסק שלכם.

דבר נוסף שעשוי להפריע להצלחה של משרד יחסי ציבור הוא חוסר פירוט מלא של המוצר אותו תרצו לפרסם. על מנת שיהיה אפשרי לפרסם את המוצר על המשרד לדעת כמה שיותר פרטים על המוצר. אם חסר מעט מידע, זה עלול לפגום בפרסום המוצר. לכן שימו לב שאתם מפרטים כמה שיותר על המוצר, ושוב – כדאי שיהיה לכם מספיק אמון באדם כדי שתוכלו לשתף אותו.

הנה רשימה של כמה משרדי יחסי ציבור בישראל:
  • ברק רום - משרד יחסי ציבור המציע ייעוץ תקשורתי, חדירה לתודעת הקהל, ניהול משברים ועוד...
  • אורי מאירוביץ - משרד יח"צ ושיווק מתעסק בתחומים רבים כמו יח"צ לחברות היי טק, סטארט אפים, בתי השקעות וכן מתן יחסי ציבור לעורכי דין, רואי חשבון ועוד.
  • רונן הלל - משרד יחסי ציבור בתחומים רבים ומגוונים של פרסום ושיווק.
  • דיאל תקשורת - משרד ליחסי ציבור, דוברות והפקות.
  • מוני מרדכי - משרד יחסי ציבור ותיק מציע שירות מלא של ניהול קמפיינים, דוברות, קשרי עיתונות, לובי, פרסום ושיווק.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נהנתי מהידע המעמיק. ונהדר לדעת שדווקא המשרד שבחרתי השבוע ברק רום נחשב למצליח ובראש רשימתכם.
נהדר
תודה לכם

דניאלי אמר/ה...

פשששש... רשימת השנה ואני מסכים איתה.
לאור העובדה שהמשרד שלי החליף שלושה משרדים בשבע שנים האחרונות, תומך באנונימי מעלי. קבלו ח"ח