איפה כדאי לקנות דירה להשקעה?

קישורים ממומנים

אחת השאלות החשובות ביותר בנדל"ן להשקעה היא איפה כדאי לקנות דירה להשקעה? במאמר הבא ננסה לנתח את השאלה ואף לתת מקומות שבהם כדאי להשקיע.

כל אחד שמתעניין בקניית דירה לצורך השקעה (מה שמכונה "נדל"ן מניב") מגיע די מהר לשאלה החשובה ביותר- איפה כדאי להשקיע? איזו עיר היא המומלצת ביותר? איפה יש דירות עם תשואה גבוהה? וכו'... ובכן, התשובה היא לא קלה בכלל וגם לא אובייקטיבית. כדי להבין את משמעות השאלה כדאי להבין קודם מה אנחנו רוצים להשיג בקניית דירה להשקעה.

מה חשוב לבדוק בקניית דירה להשקעה?

יש שני דרכים לבחון האם דירה ספיציפית היא טובה להשקעה: תשואה גבוהה או פוטנציאל לעליית מחירים. כאשר אנחנו מתחילים לחפש אחר קניית דירה הדבר הראשון שאנו צריכים לעשות הוא להחליט לאיזה כיוון אנו מעוניינים להשקיע. אם למשל נבחר באפשרות השנייה, אזי המקומות שאנחנו צריכים לחפש הם איזורים שאנו מאמינים שיתפתחו בעתיד הרחוק או הקרוב למשל מכללה גדולה שעתידה להיפתח, רכבת שאמורה לעבור ליד, קניון גדול וכו'.

לעומת זאת אם אנחנו מחפשים תשואה גבוהה, אנחנו צריכים לחפש דירה שאנו מאמינים כי מחירי השכירות בה לא יירדו ותמיד יהיה קל למצוא לדירה שוכרים וכמובן שמחיר הדירה יהיה מספיק זול כדי להגיע לתשואה גבוהה של 8 אחוז או 10 אחוז.

איפה כדאי לקנות דירה להשקעה?

לאחר שהבנו מה אנחנו מחפשים אפשר לענות על השאלה. אבל מכיוון שאף אחד באמת לא יודע את עתיד מחירי השכירות או את תוכניות הבנייה העתידיות כל תחום הדירות להשקעה סובב סביב ספקולציות וסביב סיכון מסויים שההימור שלנו לא יצליח. לכן חשבו בעצמכם והפעילו את האינטואיציה שלכם. נסו לשאול את עצמכם באמת עד כמה אתם מוכנים ללכת רחוק עם קניית דירה להשקעה הווה אומר התעסקות עם דיירים, שיפוצים, בירוקטריה, בנקים, משכנתאות וכו' ומצאו כיוון.

ועכישו לחלק המעשי יותר של התשובה. הנה כמה מקומות ששוים בדיקה לקניית דירה להשקעה שתוכל להניב לכם תשואה גבוהה של 8, 9 ואפילו 10 אחוז תשואה שנתית:

דירות להשקעה בלוד - קיימות שכונות רבות בלוד ישנות וזולות מאוד שמשרד השיכון מתכנן לשפץ ואפשר במצב הנוכחי להשכירן ולהינות מתשואה טובה. כמו כן, יש גרעין דתי שגדל בלוד ויכול לגרום לבסוף לעליית ערך הדירה.

דירות להשקעה בחיפה - גם בחיפה ניתן למצוא דירות זולות שבעסקה טובה תוכלו להגיע לדמי שכירות יפים עם תשואה טובה. שכונת בת גלים, נווה שאנן, רמות רמז הם שכונות שכדאי לברר עליהם.

דירות להשקעה בבאר שבע - בשנים האחרונות הפכה באר שבע ליעד המועדף לקניית דירה להשקעה בעיקר לדירות שליד האוניברסיטה. וזאת משון שהדירות ישנות מאוד ולכן זולות אך מניבות שכירות נאה מהסטודנטים שלומדים באוניברסיטת בן גוריון.

דירות להשקעה בירוחם, אופקים, ערד, דימונה ומצפה רמון - בכל ערי הדרום אשר נמצאות רחוק מהמרכז אפשר למצוא עסקאות נדל"ן טובות שמניבות תשואות גבוהות. החסרון הוא המרחק ומקרים רבים גם אוכלוסיה ממעמד סוציו אקדמי נמוך שגורם לרבים להירתע מעסקאות באיזורים האלו. אם אתם בעלי מעוף ומוכנים להשקיע בשביל קניית דירה להשקעה תוכלו למצוא בערים האלו דירה טובה להשקעה עם תשואה גבוהה בהרבה מן המרכז.

מאמרים נוספים:
דירות להשקעה בחיפה
הפשרת קרקע חקלאית
דירות עם תשואה גבוהה
דירות מכונס נכסים

0 תגובות: