איך מוציאים דרכון אירופאי?

קישורים ממומנים

האם רק מי שנולד במדינה אירופאית יכול לקבל אזרחות בה או גם צאצאים יכולים לקבל דרכון זר? האם כדאי לקחת עורך דין לשם כך או שאפשר לבד? בכתבה הבאה ננסה לענות לכם על השאלות.

מאז הצטרפותן של כמה מדינות מזרח אירופה לאיחוד האירופאי זה לא סוד שהמון ישראלים פוזלים הצידה לעבר היבשת כדי לנסות ולהשתקע ולפתוח קריירה חדשה או כדי ללמוד באחת האוניברסיטאות הטובות באירופה בחינם וכד'. מכיוון שעם ישראל הוא קיבוץ גלויות אחד גדול, להרבה מאוד ישראלים יוצאי מדינות אשכנז יש סיכוי לא קטן להצליח.

לפני כחמש שנים הצטרפו עשר מדינות ממזרח אירופה לאיחוד האירופאי: פולין, ליטא, לטביה, צ'כיה, סלובניה, קפריסין, סלובקיה, סלובניה, אסטוניה והונגריה. אותן מדינות רשאיות לקבל את מלוא הזכויות מהאיחוד האירופאי רק בתאריך 1/5/2011.

לא כל אחד יכול לקבל דרכון אירופאי, כל מדינה דורשת את התנאים שלה. ישנן מדינות שרק אזרח שנולד במדינה יוכל לקבל אזרחות וישנם מדינות שגם להיות צאצא של אזרח מקנה לכם זכות לקבל דרכון, לכן, צריך קודם להבין בהתאם למוצאכם איפה תוכלו לקבל אזרחות.

איך מוציאים דרכון אירופאי?

כדי להשיג דרכון כזה תצטרכו ללכת לשגרירות של אותה מדינה הנבחרת ולהוכיח שאתם צאצאים של אזרחי פולין שעלו לישראל. בהרבה מדינות כמו פולין למשל, תאריך העלייה לארץ של האזרח הוא משמעותי ביותר ועוד כל מיני פרמטרים שמשתנים מדי עת בכל שגרירות.

האם צריך עו"ד כדי להשיג דרכון אירופאי?

השגרירויות אינם מחייבות בקשות על ידי עורכי דין אבל מכיוון שמדובר בתהליך ארוך של ביורוקרטיות, תורים ארוכים ושפה זרה בהרבה מקרים כדאי לשכור עורך דין שיטפל לכם בכל התהליך. ישנם גם מקרים גבוליים שבהם עורך דין טוב שמכיר את התהליך ואת אנשי הקשר יוכל לעזור לכם הרבה.

כמה לוקח עו"ד על הוצאת דרכון אירופאי?

עורכי הדין שמטפלים בהשגת דרכון אירופאי, לוקחים סכום של 1000 עד 2000 דולר בהתאם למקרה שלכם ולמדינה שאתם מבקשים אזרחות.

0 תגובות: