פסיכומטרי - קורס או ללמוד לבד?

קישורים ממומנים

אחת השאלות הניצבת בפני המון נבחנים למבחן הפסיכומטרי היא האם כדאי ללמוד למבחן דרך קורס פסיכומטרי או האם עדיף ללמוד לבד ולחסוך את הכסף.

כדי לענות על תשובה זאת חשוב להבין כמה דברים בסיסיים:

1. משמעת עצמית - לא כל אדם מסוגל להיכנס למשמעת עצמית ולסדר בכל מה שקשור בלימוד ותרגול. הרבה נבחנים נוטים לחשוב שהם כן יכולים ומהר מאוד לאחר שהם מתחילים ללמוד הם מבינים שהם לא מצליחים לעמוד בזה.

2. שיטה וניסיון - מבחן פסיכומטרי אינו דומה למבחן בבית ספר. מטרתו של הפסיכומטרי היא נורא ברורה והדבר ידוע שכדי להצליח במבחן חייבים שיטה ברורה. בקורס פסיכומטרי טוב ישנם מדריכים שקיבלו ציון מצוין במבחן ויש להם ניסיון ושיטה שאותם הם מעבירים לכם כדי שגם אתם תפצחו את השיטה.

כדי לסכם את התשובה נאמר כך: אם אתם שייכים לאנשים הגאונים ובסימולציות שעשיתם אתם מקבלים מעל 700 בכל פעם כנראה שאתם תוכלו לוותר על קורס. אם אתם קצת פחות גאונים ואתם מרגישים שיש לכם באמת משמעת עצמית וגם לאחר שהתחלתם ללמוד, אתם רואים שאתם עומדים בקצב ומצליחים בסימולציה, גם אתם יכולים לשקול ברצינות לוותר על קורס.

אבל אם אתם שייכים לרוב הנבחנים שפחות או יותר נמצאים בממוצע הרחב והציון מאוד חשוב עבורכם, מומלץ מאוד להשקיע כמה אלפי שקלים (כמה עולה פסיכומטרי) רק בשביל שתיכנסו למשמעת וסדר ותרכשו את השיטה והניסיון מן המדריכים המקצועיים. בטווח הארוך זה ישתלם לכם ויהיה שווה את ההשקעה הכספית שלכם.

אגב: אל תשכחו שגם לימוד עצמי כרוך בקניית ספר לימוד מקצועי שעלותו היא כמה מאות שקלים. אמנם לא אלפי שקלים אבל גם לא בחינם.


0 תגובות: