ליסינג מימוני או מימון לרכב?

קישורים ממומנים

והיום בפינת הטיפ הקצר - מה ההבדל בין ליסינג מימוני לבין מימון לרכב? טיפ חשוב ביותר! כל הפרטים, בטיפ הבא שלפניכם.

מסתבר שלמרות שהשמות של שתי שיטות מכירה אלו מאוד דומים, ההבדל ביניהם הוא גדול מאוד וכל אחד מהם מציע משהו שונה לגמרי.כדי לעזור לכל המתבלבלים בין המושגים, הנה הסבר קצר על ההבדלים בין השתיים.

מה זה ליסינג מימוני?

בכללית, ליסנג מימוני הוא למעשה עסקה בה אתם קונים רכב חדש מחברת הליסינג כאשר הרכב שייך למעשה לחברה והחברה מחכירה את הרכב אליכם לתקופה קצובה מראש (בדרך כלל לשלוש שנים). לאחר שלוש שנים, ניתנת האפשרות ללקוח לבחור מבין שתי אפשרויות - לקנות את הרכב לפי מחיר מחירון לאחר שלוש שנים או להחזיר את הרכב לחברה ולהשתמש בו כמקדמה לעסקת ליסינג לרכב הבא.

בכל חברות הליסינג הגדולות (שלמה סיקסט, אלבר, ליס קאר וכו') תידרשו לשלם מקדמה בגובה אחוז מסויים במזומן ואת השאר בתשלומים חודשיים לשלוש שנים. קיימים סוגים שונים של ליסינג כמו למשל ליסינג פרטי, ליסנג תפעולי, ליסינג לשכירים וכו'.

מה זה מימון לרכב?

לצד חברות הליסינג הגדולות, קיימות הרבה מאוד חברות קטנות שמציעות מימון מלא לרכב או מימון 100 אחוז לרכב. למרות שלכאורה הדבר נשמע כאליו חברות אלו מציעות ליסינג, למעשה הן לא מציעות שירות ליסינג אלא שירות מימון בלבד ולמעשה מתפקדות כמו בכל בנק שבו תוכלו לקחת הלוואה לרכב.

החברות האלו לא מציעות שירות החכרה והרכב עובר לבעלותכם ברגע שאתם קונים אותו וברוב המקרים, החברות גם לא יתחייבו לכם לקנות את הרכב לשלוש שנים.

מה היתרון של חברות מימון לרכב בכל זאת?

יש בכל זאת כמה יתרונות שאפשר למצוא בחברות מימון מאה אחוז לרכב:
  • חברות אלו מציעות (כך הן טוענות לפחות) ריביות ותנאי הלוואה טובים משל הבנקים.
  • בנקים רבים לא ייתנו לכם הלוואה גדולה על מחיר גבוה של רכב ואילו חברות אלו מציעות בהרבה מאוד מקרים מאה אחוז מימון ללא מקדמה בכלל.
  • למרות שהן לא מתחייבות לכך, בהרבה מאוד מאוד מקרים, יש לחברות אלו אינטרס להמשיך את ההתקשרות איתכם ולכן, ישנו סיכוי גבוה שהחברה כן תרכוש מכם את הרכב בחזרה לאחר שלוש שנים.
 עד כאן פינת הטיפ הקצר שלנו להיום.


0 תגובות: