ספרי לימוד

קישורים ממומנים

לקראת החזרה לבית הספר מגיעה ההוצאה המוכרת לכל הורה לתלמיד - ספרי לימוד. איך אפשר למצוא ספרי לימוד זולים? לאיזה כיתות תוציאו הכי הרבה כסף? ועוד מידע רב תוכלו למצוא במדריך הבא שהכנו: ספרי לימוד.

קניית ספרי לימוד היא הוצאה יקרה מאוד ומדי שנה בחודשים אוגוסט וספטמבר מוצאים כסף רב על ספרי הלימוד השונים. למרות זאת, בשנים האחרונות עקב ריבוי התחרות בין חנויות הספרים הגדולות אפשר למצוא מבצעים רבים וספרי לימוד בזול.

אחד הפקטורים המשמעותיים שגרמו להוזלת ספרי לימוד הוא האינטרנט והקלות שבה ניתן לעשות השוואת מחירים בין ספרי הלימוד השונים ובין החנויות המוכרות את הספרים. אם עד עתה הרשתות הגדולות כמו "צומת ספרים" או "קרביץ" שלטו ביד רמה בשוק ספרי הלימוד, עכשיו האינטרנט הכניס שחקנים רבים לשוק זה ואפשר למצוא עשרות אתרי אינטרנט אשר מוכרים את כל סוגי הספרים.

כמה עולה בממוצע ספרי לימוד?

מחיר סל הספרים משתנה מכיתה לכיתה כך שסל ספרים לילד בכיתה א' עולה 264 ש"ח ואילו סל ספרים לילד בכיתה ח' יעלה 685 ש"ח. חשוב להבין שמחירים אלו מתייחסים לספרי לימוד חדשים, בהמשך הכתבה נסביר איך ניתן להוזיל את המחירים ונרחיב גם לגבי ספרי לימוד משומשים.

מחיר של ספר לימוד בודד יכול לעלות בממוצע 20 ש"ח ולהגיע אף ל- 90 ש"ח ויותר. לדוגמא: ספר הלימוד ללשון "סימנים בדרך" המיועד לכיתה ג' יעלה בממוצע 20 ש"ח ואילו ספר ללימוד אנגלית "Story Club" יעלה בממוצע כ-55 ש"ח.

אז איך אפשר למצוא ספרי לימוד זולים?

ראשית, מומלץ לעשות השוואת מחירים באינטרנט לפני שניגשים לחנות השכונתית. אתר זאפ הוא מקום טוב מאוד להשוואה כזאת. לאחר ההשוואה תוכלו לדעת יותר טוב את מחירי השוק המקובלים ולהתכונן היטב לפני שניגשים לחנות "אמיתית" לקנות את הספרים.

לאחר שעשיתם השוואת מחירים רצינית ומקיפה וקיבלתם אינקציה למחירי הספרים תוכלו לקנות בחנות ספרים חדשים במחיר הזול ביותר. אם אתם מעונינים להוזיל עוד את החבילה תוכלו להשתמש באחת מהאופציות הבאות:

קניית ספרי לימוד באינטרנט

להלן: רשימת חנויות אשר מוכרות ספרי לימוד באינטנרט:

הערה: כדאי לקחת בחשבון גם את מחיר המשלוח בכל חנות באינטרנט.

ספרי לימוד משומשים

שוק הספרים לימוד המשומשים הוא גדול מאוד והורים רבים משתמשים באופציה הזאת בכמה דרכים. ראשית, הרבה בתי ספר מקיימים ירידים שבהם מוכרים כמות גדולה של ספרים בהנחות מאוד משמעותיות (בדרך כלל עד ל 40% הנחה) בירידים אלו תוכלו להשלים את רוב הספרים שרשומים בסל.

אופציה נוספת היא לחפש בחנויות הספרים הקטנות במרכזי הערים בהן אפשר למצוא הרבה מאוד ספרים משומשים במחירים מוזלים עם הנחות (עד ל-30 אחוז). וכמובן שאפשר גם להיעזר באתרי לוחות כמו יד 2, הומלס או WinWin ולחפש אנשים המציעים למכירה ספרים משומשים. גם שם אפשר למצוא "מציאות" בזול.

השאלת ספרי לימוד

בשנתיים האחרונות מתקיים פרויקט מיוחד שנקרא "בוקמרקט" שקושר יחד עם משרד החינוך ועם מספר מסוים של בתי ספר ברחבי הארץ. פרויקט בוקמרקט (BookMarket) פועל בצורה כזאת: כל תלמידי בית הספר מתאגדים יחד ומבצעים השאלת ספרים לפי הצורך של כל תלמיד והכיתה בה הוא לומד. בסוף השנה מחזירים כולם את הספרים במצב טוב ומחכים לשנה הבאה. מחירי ההשאלה הם זולים יותר בצורה משמעותית ביותר ואפשר להשיג כך הנחה של עד 60 אחוז. למשל, אם סל הספרים לילד בכיתה ט' הוא 702 ש"ח, בבוקמרקט תוכלו לקנות את אותו הסל ב- 280 ש"ח - חיסכון של 422 ש"ח!

חשוב לציין: לא כל בתי הספר משתתפים בפרויקט הזה ואת ההנחות האלה תוכלו לקבל רק אם בית הספר שלכם משתתף. למידע נוסף על הפרוייקט הזה ועל צורת ההרשמה והתשלום לחצו כאן.

בסופו של יום, כל הורה יחליט מה טוב לו ולילדו והאם הוא מעדיף לשלוח את הילד לבית הספר עם ספרי לימוד חדשים ויקרים או ספרי לימוד משומשים וזולים.

1 תגובות:

Unknown אמר/ה...

שכחתם את האתר הותיק ביותר למכירת ספרי לימוד באינטרנט - www.bookshopdina.co.il