מדבירים וחברות הדברה

קישורים ממומנים

הקיץ הגיע ואיתו גם הג'וקים, תיקנים, נמלים, נחשים ומה לא. זה הזמן לבדוק אופציה של מדבירים. מה הדברה עושה? כמה עולה להזמין מדביר? האם חומרי ההדברה מסוכנים? ועוד. כל מה שרציתם לדעת על מדבירים וחברות הדברה בכתבה הבאה.

מה זו הדברה?

הדברה היא הרחקה או הריגה של מזיקים. מזיקים יכולים להיות חיידקים, פטריות, זוחלים, עופות, דגים ויונקים אבל כשמדברים היום על הדברה ביתית מדובר בעיקר על חרקים מכל הסוגים.

איזה סוגי הדברות קיימות?

כאשר מדבירים את הבית, קיימים כמה סוגים להדברה. בכל בית ניתן למצוא בעיה אחרת של מזיקים.
חרקים זוחלים - הכוונה לג'וקים (תיקנים, מקקים), נמלים וטרמיטים, עכבישים.
חרקים מעופפים - יתושים, ברחשים, פרעושים, זבובים וקרציות.
מזיקים גדולים - חולדות, עכברים ונחשים. ויש כאלה שמזמינים חברות הדברה שיטפלו גם בהרחקת יונים.

לכל קבוצה של מזיקים יש חומרי הדברה תואמים לה ולכן כאשר מזמינים מדביר לבית יש לציין באיזה מזיקים אתם נתקלים בבית.

כמה עולה הדברה לבית?

הדברה ממוצעת נגד ג'וקים ונמלים בחומר הדברה בדירה ממוצעת בבניין, תעלה בין 150 ש"ח ל250 ש"ח. אפשר לבקש מהמדביר חומר הדברה ללא ריח ואז מחיר ההדברה יעלה במקצת ויגיע ל-250 ש"ח - 300 ש"ח.

האם ההדברה בבית מסוכנת?

חומרי הדברה הנפוצים כיום המשמשים להדברה ביתית הם חומרים מיקרוקפסולריים והם שייכים למשפחת החומרים הפירתרואידים. החומרים האלו הם רעל במינון נמוך מאוד ואינם יכולים לפגוע בבן אדם. למרות זאת, קיים סיכון כאשר החומרים מגיעים למגע ע"י מאכל או לעיניים ולכן עדיין יש להיזהר ואפילו לצאת מהבית לכמה שעות כאשר המדביר מרסס את החומר בבית.

איזה שיטות הדברה קיימות?


ישנם ארבע שיטות נפוצות להדברה בבית:

ריסוס - זאת ההדברה הנפוצה ביותר בישראל. בשיטה זו המדביר מרסס את חומרי ההדברה בפינות הבית ובדפנות הקירות. כמו כן, בארונות המטבח מתחת לכיור ובשיש המטבח. הדברה בריסוס בבית עולה כ150 ש"ח עד 200 ש"ח. הדברה עם ריסוס דורשת פינוי של הבית לכמה שעות לאחר ההדברה במיוחד אם יש תינוקות וילדים בבית.

הדברה בעזרת אבקה - הדברה באמצעות אבקה (איבוק) היא קטלנית יותר מהדברה בריסוס ומסוכנת הרבה יותר לבני אדם. בשיטה זו כמעט ולא משתמשים להדברה ביתית למעט הדברה במוצרי חשמל כמו מקרר ותנור. במסעדות ובאולמות גדולים, הדברה באבקה פופלארית יותר.

הדברה בעזרת מדבקה - בשיטה זו מניחים על מדבקה חומרים אשר מפתים את המקקים להגיע אליה ואז הם נדבקים למדבקה. בשיטת הדברה במדבקה אין סיכון של חומרים רעילים ואין צורך לפנות את הבית. למרות זו שיטה זו לא פופלרית במיוחד ומעטים המקרים שחברות הדברה יציעו לכם אותה.

הדברה בעזרת ג'ל - הדברה בג'ל היא אחת משיטות ההדברה הנפוצות ביותר לאחר הדברה בריסוס. היתרון המרכזי בהדברה עם ג'ל היא שאין צורך לפנות את הבית מכיוון שחומרי ההדברה בג'ל הם הרבה פחות רעילים. החסרון בהדברה זו היא שלוקח קצת זמן עד שהחומרים מתחילים לפעול (כשבוע ימים) ובנוסף החומר עצמו יותר יקר במקצת והדברה באמצעות ג'ל יכולה להגיע למחיר של 250 ש"ח עד 350 ש"ח. שימו לב: הדברה בג'ל אינה הדברה אורגאנית אשר משתמשת בחומרים טבעיים בלבד ואל תאמינו למדביר אשר אומר לכם שהדבקה בג'ל היא אורגאנית.

האם כל אחד יכול להדביר?

לא כדאי לנסות ולהדביר לבד את הבית. חומרי ההדברה הם בסופו שלדבר רעילים וצריך לדעת איך להדביר. חשוב לוודא שהמדביר בעל רשיון מוסמך בהדברה ועדיף גם שיהיה עם תעודת קורס בעזרה ראשונה.

איפה אפשר למצוא מדבירים וחברות הדברה טובים ומומלצים?

הכנו לכם רשימה של מדבירים וחברות הדברה:

מדבירים בירושלים


מדבירים בת"א ובמרכז


מדבירים בחיפה ובצפון


מדבירים בבאר שבע ובדרום



0 תגובות: