ניתוח קטרקט - המדריך השלם

קישורים ממומנים

אחד הניתוחים הנפוצים ביותר בישראל הוא ניתוח קטרקט (תוך עיני). הנה כמה שאלות נפוצות ותשובות שאספנו מהרשת. כל הפרטים, במדריך הבא.

לאחר שבכתבה הקודמת הצגנו לכם מחיר ממוצע של ניתוח קטרקט כפי שמצאנו ברשת, הפעם החלטנו להציג עבורכם שאלות נפוצות שחוזרות על עצמן מדי פעם ברשת. אז במקום להסתבך באתרים שונים, להלן ריכוז של כמה מן השאלות החשובות הקשורות לניתוחי קטרקט.

האם גם צעירים יכולים לסבול מקטרקט?

בעיקרון, קטרקט נחשב למחלה שכיחה אצל קשישים בלבד אך ניתן למצוא במקרים נדירים גם צעירים שסובלים בקטרקט בעין כתוצאה ממחלה או פגיעה בעין.

האם ניתוח קטרקט נעשה באמצעות לייזר?

לא וזאת אחת מהטעויות הנפוצות ביותר.רבים חושבים בטעות שאפשר לעבור ניתוח קטרקט באמצעות ניתוח לייזר אך זוהי טעות. ישנם שתי שיטות בלבד המקובלות בעולם הרפואה ואף אחת מהן לא עובדת בשיטת הלייזר. באחת השיטות, מבצעים את החתך בעין בעזרת מכשיר אולטרה סאונד מיוחד אך לא במכשיר לייזר.

האם יש תחליף לניתוח קטרקט?

שאלה זו היא אחת הנפוצות ברשת אך לצערם של כל מי שמצפה לתחליף לניתוח קטרקט, התשובה היא שלילית. אין תחליף לניתוח קטרקט ומומלץ מאוד לנתח בזמן אחרת עלולים להיווצר בעיות נוספות בעין החולה.

תוך כמה זמן הראייה תשתפר לאחר הניתוח?

ברוב המקרים, הליך שיפור הראייה יחל כבר כמה ימים לאחר הניתוח.

האם אפשר לשפר ראייה לאחר ניתוח קטרקט?

מנותחים רבים מתלוננים על בעיות בחדות וברגישות לניגודיות בראייה. במקרים רבים, הרכבת משקפיים יכולה לפתור בעיה ובמקביל, קיימים מכונים המציעים שיפור ראייה בעזרת תרגולים קבועים של המוח.

איזו הרדמה מבצעים בניתוח קטרקט?

ברוב המוחלט של המקרים ניתוח קטרקט מתבצע בהרדמה מקומית.


האם אפשר לבצע ניתוח קטרקט בשתי העיניים בו זמנית?

רוב המנתחים והמומחים לניתוח קטרקט מציעים להמתין תקופה של כמה שבועות לפחות בין עין לעין.

איך מתבצע ניתוח קטרקט ואיך מתכוננים אליו?

במקום לענות ולהסביר לכם, צפו בסרטון הבא ביו טיוב המציג את כל תהליך ההכנה והניתוח עצמו.

0 תגובות: