רישיון תיווך

קישורים ממומנים

רוצים לדעת איך אפשר להיות מתווך? במדריך הבא נציג לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להיות מתווך מקרקעין.

מכיוון שתחום התיווך הפך להיות תחום מאוד מבוקש בשנים האחרונות, החלטנו בכתבה הבאה לעזור לכם לדעת כיצד מקבלים רישיון תיווך.

קריטריונים לקבלת רישיון תיווך

משרד המשפטים קבע כמה קריטריונים לקבלת רישיון מתווך. למשל, מתווך יוכל לעסוק בתיווך רק מגיל 18 ומעלה, חובה עליו להיות תושב ישראלי או תושב חוץ עם היתר מיוחד, ללא עבירה פלילית עם קלון למשך תקופה מסויימת וכמובן לעבור בהצלחה את מבחני ההסמכה לרישיון תיווך מקרקעין. את הקריטריונים המלאים תוכלו למצוא באתר הרשמי של משרד המשפטים כאן.

מבחן הסמכה למתווך מקרקעין

רשם המתווכים עורך ארבע פעמים השנה בחינה בדיני מקרקעין שאותה יש לעבור בהצלחה כל אחד שמעוניין להיות מתוך. פרסום מועדי הבחינות מפורסמות בעיתונים או באינטרנט בקישור הזה. לפני הבחינה יש לשלוח טופס הרשמה בצירוף תשלום אגרה על סך 450 ש"ח. אפשר לשלוח את טופס הרשמה בדואר ולשלם את האגרה בבנק הדואר או דרך האינטרנט באתר של משרד המשפטים.

אם עברתם בהצלחה את המבחן, תקבלו עד 30 יום טופס אותו תצטרכו להגיש כדי לקבל את הרישיון התיווך (גם כאן תאלצו לשלם אגרת רישום לרישיון תיווך ראשון). לאחר בדיקה של רשם המתווכים שאתם עומדים הכל הקריטריונים, תקבלו את רישיון התיווך ותוכלו ללהתחיל לעבוד כמתווך מן המניין.

האם אפשר ללמוד לבד לבחינה בדיני מקרקעין או יש צורך בקורס?

כעקרון, אפשר להוריד מהאינטרנט בחינם את כל החומר הנלמד לבחינה בדיני מקרקעין, או לחילופין לקנות ב-70 ש"ח את החוברת וללמוד לבד בבית בקישור הזה. בנוסף, אפשר גם לראות דוגמאות לבחינות מוקדמות כדי לקבל אינדיקציה על המבחן אך לא בטוח שכל אחד יצליח לעבור בהצלחה את המבחן אם הוא לומד לבד. ישנם הרבה כאלו שמתקשים ללמוד לבד ודרושה להם מסגרת לימודית כדי לעבור בהצלחה את המבחן. בכתבה הבאה נכתוב על קורס תיווך ועל המכללות בישראל המלמדות אותו.

מאמרים קשורים:
כמה מרוויח מתווך?
כמה לוקח מתווך?

0 תגובות: